• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Full av förhoppning

äh va fan jag stavar som om jag druckit en massa vin ändå.

"vägrar till och med glass, och DÅ är något fel!"

SÅ ska det stå...

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Mamma Mio

Tvättxflera.
    Dammråttor att jaga.
    Bestämma kök.
    Diska
    Laga mat
    diska
    jobba i natt
    lägga kläder i skåp
    handla skor MED sula till Max
    Handla boll till grannflickan malin (joonas)

• Full av förhoppning

Har varit uppe på vinden med några vändor kläder som inte passar längre och förhoppningsvis är man gravid innan man hinner komma i dem igen... men om det inte skulle bli så, så hänger de lättåtkomligt på en klädstång på vinden.

Sitter i telefonkö hos vårdcentralen  och väntar på att få komma till...
    Tur man har högtalartelefon och en god kopp kaffe
    Tempen var 38,1 i morse, men det säger ju inte så mkt... igår var den 38 på morgonen men steg till 38,9.. MEN hon verkar LITE piggare och inte LIKA gnällig (Tack gode gud Oskyldig)
    Hon kollar på Lilla kycklingen bredvid mig nu på Thomas dator.

Ha en bra dag tjejer!

• Trulsa2

Eric är lite bättre idag. Han har t o m ätit en smörgås. Hoppas han får behålla den.. Jag sitter i soffan och känner efter. Mår jag inte lite illa? Såna idéer som man inte hinner inbilla sig när man jobbar.

Dammråttor, tvätt och handling bojkottar jag. Det kan vi göra på helgen när sambon är hemma. Roliga saker får man ju dela på .

Idag fyller stora sonen 15 och jag kan inte träffa honom (suck). Tonåringarna är hos sin pappa och packar inför en tvåveckors resa till Thailand. De vågar inte komma hit och bli magsjuka. De reser på fredag morgon tillsammans med "pappafamiljen". Måtte det bli friskt här så de hinner hem innan resan.............

• Full av förhoppning

Då var vi hemma från doktorn.
    Isabelle hade kraftig öroninflammation på höger öra och lite på vänster... vi fick antibiotika att hämta ut om febern stiger igen.
    Har fått i henne två flaskor välling sen 4 i morse *överlycklig* och hon är mycket piggare och gladare idag tack och lov.

Nu ska jag äta frukost... har varit uppe sen halv sju men inte hunnit äta nåt

• Svinto

Stackars er med sjuka barn...

Själv har jag haft en hektisk dag på jobb-där jag inte får arbeta som jag vill. "Det är inte kvalitetssäkrat"-Kyss mig i häcken-det system vi har nu är det minsann mindre kvalité påLedsen
    Efter jobb skulle jag fixa en nagel som gått sönder i veckan. Det slutade med att hon gjorde vid alla mina naglar i 3 TIMMAR!!! Nogrann tjej detdär!!
    Bildbevis kommer...

Julia tyckte det var ok första timmen men sen var det trisst. Hon stod ut i 2 timmar med kex som muta tills hennes pappa kom o hämtade henne. Duktig tjej.

Jag har någon vecka (?) haft ont i mina bröst...Precis vid bröstvårtan....Ska snart ha mens men brukar inte ha ont ändå...Är inte gravid....Vad säger vår kunniga panel om detta??Glad

• Svinto

En sak till....
    De brukar med jämna mellanrum sätta upp kort på olika aktiviteter de har på dagis. Denna gången hade de haft vattenlekar och därför hade alla barn varit helt näck. Det var ETT barn som var fotat helt bara (i profil)- och det var Julia. Alla de andra hade något framför....
    Är det bara jag som är känslig och tycker det känns olustigt att min tjej exponeras så för alla som kommer på besök?? B ser det inte alls så utan menar att om vi hade reagerat om något annat barn stått där helt näck....Nä, det hade inte jag men jag vet ju inte om ANDRA gör det....Ledsen

Hur hade ni reagerat?
    Överreagerar jag?

• Mamma Mio

jAG BRYR MEJ INTE OM mIMMI VISAS NÄCK, SÄRSKILT INTE INFÖR KOMPISARS FÖRÄLDRAR. jAG VÄGRAR TYCKA ATT DESSa kroppar är sexuella. ´De är barn och oskyldiga och inget annat tänker jag på. Perversa typer kan säkert tillfredställa sig med en bild på fejjan om de är sjuka nog.....

(ursäkta de stora bokstäverna, orkar inte slkriva om )

• Full av förhoppning

Håller med Mamma Mio gällande fotofrågan.

Däremot har vi på min förskola skickat ut en lapp för föräldrar att fylla i om de tycker det är ok att deras barn är med på vattenlek och fotograferas. Vi försöker dock att inte ta bilder från midja och uppåt just för att många är känsliga gällande detta.

• mejram

"Vi försöker dock att inte ta bilder från midja och uppåt just för att många är känsliga gällande detta"

????? ska väl vara midja och neråt, eller???

Jag har inga problem med nakna barn på kort. Vägrar att pränta in i en oskyldig tvååring att nakenhet är något fult. Problemet får i så fall ligga hos betraktaren. Min dotter är vacker som alla andra barn och får gärna fotograferas när hon har kul. Sen behöver man ju inte exploatera och gå till överdrift, men några foton på barnen på förskolan är väl inget att tala om.

Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11