• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Tesselessan

när jag skrev en gång i denna tråden att vi skulle stötta varandra så fick jag skit för det...svisst att tonerna kan vara hårda ibland..men man måste kunna stötta och ge råd utan att bli ner trampade för det..
    kanske därför vissa inte finns kvar så mycket i denna tråden..??!! De vågar/vill inte skriva mer.

• Mamma Mio

jag tycker att det stöttas här, jag får råd och tankar.....att man skriver här  ibland och ibland inte får väl var och en avgöra.

Kan tycka att det är skönt att inte folk skribver som inte klarar vår hårda men hjärtliga jargong...finns ju många olika trådar menar jag...alla hittar väl en hörna att göra sig hörd i.

• AnnaOnIce

Nej, det var bättre innan.. då hade vi en bättre förståelse o man kunde skriva det man kände för. Jag struntar i om släktingar går in o läser, jag står för mina känslor/tankar.
    Enda anledningen jag inte skriver allt längre, e för att jag förstod att det missuppfattades.

Nåväl nu har vi ju tur som är sms att använda till support.

Håller med MM, De som är kvar här är ju de segaste, som tycker det e roligt att följas, sen finns det dem som kommer o går.

Kollade på hus idag i Hyllie/Djupadal. Renovera renovera... o ändå skulle de ha dubbelt så mycket som det kostade för 3år sedan. Tack men nej tack. Jag stannar nog i lägenhet.
    Vi funderar på Palma istället... det blåser så här.

Snart dags för tjejkväll?

Go natt i stormen, det e stora vågor på havet i natt, det brusar utanför fönstret!

• Full av förhoppning

Så nu har mannen åkt till Moskva....  då det lär inte bli någon bebis denna månaden heller Ska enligt uträkning ha ägglossning i morgon och han kommer inte hem förrän torsdag kväll... blir så trött. Jaja... halv fem i morse satsade vi på att några rackare skulle hålla sig kvar tills ägghelsicket behagar komma haha

Har varit vaken till och från halva natten av febriga Isabelle som vaknat och vandrat mellan sin säng och vår.... kattjäklar som har skrikit och krafsat på allt i sin närhet för att få upp oss och stormen utanför vårt fönster. I morse fick jag nog och halv sju slängde jag ut katterna från altandörren (de har en springa in till uterummet där de kan gå in om de fryser) Men då var det för sent och lillan ville gå upp

Kan vår residerande doktor berätta för mig hur länge ett barn ska ha feber innan man ringer läkare? Isabelle har haft över 39 sen i torsdags... Har inte kollat än idag.

Har jobbigt med lillan nu när hon är sjuk... minsta tillsägelse eller annat som inte passar så bryter hon ihop totalt och sätter sig på golvet och gråter och upprepar "jag vill inte jag vill inte" Och nu blir det ingen avlastning heller när mannen är borta. Jag lär vara trött när han kommer hem.

Nä... nu ska jag äta frukost och kolla på Svanprinsessan med min sjukling.
    Tjingeling

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Full av förhoppning
    Full av förhoppning skrev 2007-03-19 07:34:38 följande:
     då det lär inte bli någon bebis denna månaden heller
    Ska såklart vara " Då lär det inte bli någon bebis denna månaden heller
  • Binis
    AOI: Så det kikas lite på hus iaf men jag trodde jag fick dig att förstå att det är Svedala man ska flytta till mååååånga fina hus *skratt*

FAF: Du har väl hört att de är sega rackare mannens små liv så de kan nog hålla sig till imorgon ska du se De säger ju att man ska ha sex någon dag innan också för de kan leva upp till, var det 48 h??? Kram.....

"ledig" på fredag, får vi komma och våldgästa nån???? Vill ju se hur ni bor.

Sen tycker jag, prata på, missuppfattar någon eller tycker annorlunda SO WHAT. Man få det stöd man vill av någon och en annan uppfattning av nån men vad då???? Det är ju så det är, alla tycker inte samma. Som någon skrev för ett tag sen, då vore det väl tråkigt
    Mamma till Ida 040721 och Kasper 060421
  • Full av förhoppning

Jag har hört att flicksimmare kan leva upp till 4 dygn... men det är nog MM mer expert på än jag
    Man kan ju annars kanske hoppas att ägglossningen är på dag 16 istället för 14.... ja den som lever får se..

I morgon kommer min pappa och hans sambo hit och äter middag med mig och Isabelle och leker lite med Isabelle... jag gillar inte att vara ensam så mycket.
    Tempen hade iallafall sjunkit till 38 idag, så det är nog på väg bort

Håller med Binis... alla kan inte tycka samma och då får man "sålla" ut stödet och suga åt sig av det Eller be de berörda att sluta läsa och skriva i denna tråd? Det vore väl egentligen det mest raka

Nu ska jag gå och försöka få i ungen lite gröt

• mejram

AOI - Masjävlar såg jag också i fredags. Och jag gråter floder varje gång. Och maken får kusliga deja vu-upplevelser. Tror inte att jag har blivit så berörd av någon annan film faktiskt. Men jag vet inte om jag tycker att Sthlm Rom och Köpenhamn är bättre än kaffe och kaka... Alla har ungefär samma problem ändå. Men lite vidare perspektiv och andra värderingar får man helt klart av att flytta runt. Vi kanske har sabbat våra förutsättningar att bosätta oss i en liten by när vi har sett Sundbyberg...

Ta det lugnt med  MM... Kyss

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • AnnaOnIce

Nej Mejram, i Rom är det inte samma problem som här ! Helt annat liv.
    Jag saknar ROm o skulle flytta dit om jag inte hade barn. Grunden till att jag bor kvar är för att jag vill ha svenska barn (halvdanskskånsk)

Boka in mig MM på barnfördrag

• mejram

Så i Rom har man inga relationsproblem? Klart det inte tar sig utryck på samma sätt - italienare säger ju vad de tycker utan omsvep och drar sig inte för att hamna i konflikt. På så vis kan det nog vara enklare eftersom problemen luftas och diskuteras. Men de är ju människor där nere också, så alla allmänmänskliga problem tror jag nog finns där också.

Och när jag tänker på min italienske farbror så blir jag än mer övertygad om att jag aldrig skulle vilja bo i ett land fullt med såna som han

Det löser sig sa hon som sket i vasken
Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11