Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Åååh så härligt... jag har kommit igång med smyckesverkstan igen och det är så himla kul. Har lagt in lite bilder i mitt galleri om någon är nyfiken på vad jag pysslar med.
Isabelles feber steg igen och hon är såååååå ledsen och gnällig hela tiden.
Mamma Mio! Jag är också intresserad av föredrag!!!
Angående "stöttningsdebatten": Jag tycker vi ska vara öppna och ge varandra stöd där det behövs, men _hur_ mycket och _vad_ man skriver måste var och en själv få bestämma! Konstruktiva råd när man ber om det är ju alltid bra...
Nu ska jag våga mig på en liknelse som jag hoppas blir bra (och förståelig) Att ge råd är som att kittlas. Så länge man är med på det hela (skrattar glatt) är det OK att ge även ganska obekväma råd, men när man nästan kiknar och man kommer till punkten när man inte skrattar längre så måste man få säga: stopp!
Vad jag vill säga med detta är att ibland orkar man inte.
Fast huvudsaken här är ju förstås att vi är så openminded som möjligt!
Åhhh, nej nu är Eric sjuk igen... Han har slutat kräkas men all vätska och mat bara rinner rakt igenom honom. Dessutom har han feber. Är det vinterkräksjukan då?? Vad är skillnaden gentemot vanlig magsjuka?
Sambon åker till Fyn i morgon och kommer hem på torsdag. Jag blir så nojjig när jag är ensam med min oro.. Hur länge får ett litet barn ha diarée innan man kontaktar läkare? Jag minns inte hur jag gjorde med de stora...
Den som gjorde Masjävlar har också gjort "Nina Frisk" som jag och sambon såg på bio i lördags. Även den är rolig/tragisk men slutar helt tvärt och konstigt, tyvärr. Masjävlar var bättre, tycker jag!
Jag håller med Cookie om "stöttningsdebatten". Det var en bra liknelse .
Trulsa. Gå på allmäntillstånd...är grabben ok mellan bajsningarna, inte medtagen osv kan det få hålla på typ i 5 dagar.
Mimmi hade en diarre period för ett tag sedan...jobbigt, det sprutade ut och hon hade ont i magen.
Vinterkräksjuka är liksom ett samlingsnamn på alla smittande magåkommor under vintern.
Jag kan 24: april till föredraget! Det hålls i Kävlinge! Anmälan går ut 10:e april!
Vilka dagar kan ni?
Idag ligger ångesten på nära 0. Skönt. Men i morse var jag irriterad. Stackars min nära familj som får all skit.
Hej tjejer
jag är så jävla självupptagen att jag har hittills skitit i att ni har sjuka ungar eller relationsproblem... men nu, på en måndag eftermiddag har jag druckit upp en halv flaska vin och DÅ... helt plötsligt är empatiförmågan i full fart.... så... stackars ni som tycker ni förtjänar min empati!!!
Det är härligt att vara "enastående" mamma med inga relationsproblem... men inga relationer.... och en "icke sjuk" unge... som man nästan inte ens har en relation till, pga att man jobbar för mycket...
MM: Kom på besök!!!!!!! Stick.... från alla bekymmer....
Cookie: fantastisk liknelse...
Trulsa - Linnea tog drygt en vecka på sig att gå igenom kräkningar, diarré, matthet och matvägran till att ha ordning och reda på magen igen. Jag tryckte i henne lite vätskeersättning så ofta jag kunde, med doseringsspruta. Det är det enda man kan göra, sa sjukvårdsupplysningen när jag ringde.
Mejram och MM, tack för era råd!!
Katla...du utvecklar inte alkoholism nu i det kalla landet??
Isabelle sover.... ca 20 min i stöten sen vaknar hon och gallskriker och sitter som en igel på mig, till och med när jag sitter och kissar. Hon vägrar äta och vägrar dricka och vägrar till och med glass, och där något fel.
Ringde sjukvårdsrådgivningen som sade att jag ska ringa vårdcentralen i morgon bitti och boka tid Stackars lilla loppan. Hon spänner alla muskler i kroppen och biter ihop käkarna så hon skakar. Hon är helt slut och jag är helt slut...
vin har jag men vågar inte dricka fallifall jag måste iväg till akuten eller nåt med loppan och jag är ensam hemma.
Hoppas hon mår bättre i morgon...
Cookies liknelse var väldigt bra... sen tror jag också att man får komma ihåg hur lätt det är att missförstå något som är i skrift. Man läser in ett tonfall man har i sitt huvud som den som skrivit inte alls haft när han eller hon skrev. En enda mening kan få sååå många innebörder beroende på vilket tonfall den sägs i /Läses i.
Ska kolla lite på tv innan jag stupar i säng
Natti natti