• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • Mamma Mio

Mejram...Max fick lära sig virka med fingrarna, du vet långa korvar av garn....han virkade och virkade, virkade färdigt alla andras garnbitar också, tror att det skulle vara tarmarna på kroppsavritningar på varje elev...man lärde sig om kroppens inehåll, han fullkomligt ÄLSKADE det monotona arbetet. Avslappnande.

Själv virkade jag med virkenål!

Nån som hörde mej på radion i morse???
    Man ringde från Rix megapol och diskuterade förlossningar...jag fattade inte att det gick ut i radion!!!!

• mejram

Max skulle prova att knyppla - det är meditativt

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Full av förhoppning

Hahaha jag kommer ihåg första gången jag träffade dig Mejram och du sade att du jobbade med knyppling... jag började skratta och trodde du skämtade och sen kände jag mig dödum när jag fattade att det var på allvar. Såg bara en gammal tant framför mig som knypplade och fick det inte riktigt att gå ihop med dig
    Men du fortsatte vara trevlig mot mig så jag antar att du inte tog illa upp hahaha

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Filur

Moa har än så länge inte visat något större intresse för kiss och bajs.

Hon sjunger dock ofta:
    Bäbä vita lamm gick på restaurang, vet ni vad han gjorde? Bajsade (eller kissade) under bordet Skrattande

Denna visa har hon lärt sig av Emily som lärt den på dagis.

Är glad om jag slipper höra bajs på ett tag nu!! Har precis badat  som var full av det i pälsen i hela baken Skrikandes Tur att han är sååååå snäll och knappt använder klorna hur arg han än blir. Jag fick tom föna honom trots att han var superrädd för fönenGlad

Nu ska jag värma vetekudden och gå och lägga mig med den på min onda rygg.

• mejram

Japp, det är jag och tanterna

Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Cookie

Håller med Mejram (som vanligt känns det som) - vill gärna slippa tårta och sånt på dagis. Två stora fördelar:

1. Den uppenbara, nämligen att lära barnen att fest inte automatiskt betyder glass och godis.
    2. Föräldrarna får massor av utrymme (om man vill!) till att ge sina barn massor av godis och glass (eftersom man vet att ransonen är noll på dagis!)

Alva går på ett dagis som var väldigt tidigt ute i sockerdebatten. Här lagas mat med omsorg och kärlek men utan socker och transfetter. Barnens födelsedagar firas med prinsesskronor, kramar och uppmärksamhet. En dag i månaden är det "festdag" speciellt för den gångna månadens födelsedagsbarn då en av avdelningarna hittar på nån teater/uppträdande eller så. Denna dag har kocken ägnat extra mycket energi åt maten och till efterrätt får barnen kanske exotisk frukt upplagd på ett fantasifullt sätt.

Jag tycker detta är KANON!

• Cookie

Hoppsan, här skiftar ämnena snabbt!

• Trulsa2

På tal om bajs.... gissa vem som fått maginfluensa?? Eric blev sjuk i SÖNDAGS. Igår, torsdag, var det min tur. Jag som hade ropat "hej" och var säker på att slippa. Nåväl, lite naturlig utrensning kan ju behövas ibland...

Håller med i sockerdebatten. Vi behöver ju inte belöna barn med sötsaker i förskola/skola. Helt onödigt. Tänk att barn idag lider av åderförkalkning, fetma och diabetes. Helt ofattbart egentligen!

• Mamma Mio

Grattis Trulsa2!

Jag börrjade krs i sukupnktur idag...häftigt! Nu vil jag ha frivilliga nåldynor tack!

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11