Järngänget i Malmö del 11
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
...fortsättning följer...
gammal tråd:
www.familjeliv.se/Forum-11-239/m13421891.html
Här träffas vi 2004-mammor o diskuterar livet, barn , familj och bestämmer när vi ska fika.
Hahahahaha guuud det märks att jag är trött....
GIVETVIS Midjan och NERÅT ... tack Mejram, tur att någon är vaken
Visst är inte nakenhet något fult-det tycker inte jag iheller. Sexuella?? Nä, verkligen inte.
Jag hade inte brytt mig om fler barn varit bara samtidigt iheller men när bar ETT är det (mitt) så reagerar jag.
Samtidigt-även om JAG "accepterar" nakenbilder så vet man ju inte vad andra säger/tycker...Ja,ja...man ska kanske inte tänka så mycket på detta iheller...
Lappen som du skrev om FAF lät ju bra...Vi har fyllt i massor av andra lappar men ingen sådanhär.....
Lappen var på mitt initiativ för jag vet hur vissa resonerar, och det är nog bara vår avdelning som gör det på min förskola... vad jag vet
På samma lapp frågar vi om det är ok att ha kals för barnen också.
(Det är inte alla som firar födelsedagar)
Samhället har blivit så sjukt och det ses pedofiler överallt... usch... snart vågar pappor inte ens ta i sina små barn och INGEN man vågar jobba inom barnomsorgen. Det är så synd!!!!
Och vi har fyra!!! underbara män i skiftande ålder på vår förskola - det är kanonbra! Barnen älskar dem. Fast någon vidare ordning och reda har inte han på vår avdelning, han är bättre på att leka och musicera med barnen
Ja, fler män i barnomsorgen hade varit kul!
Det behöver säkert barnen och visst är det upskattat! (tror jag iallfall).
Ingen som vill svara om mina bröst medan jag lägger in mina senaste naglar i mitt galleri??
Mejram:
Jag sa att det inte är SAMMA problem
Bara åk till Danmark så får du se att problemen är annorlunda. De är ju mycket svenskt i hur man gör här.
Jag vet inte hur din farbror är, men när det gäller barn o sånt så satsar italienarna på familjen, o de hjälper varandra. Ensamheten som finns här existerar ej.
Man slipper också overaller... de har skoluniformer, siesta, tjocka tanter som e barnvakt *haha*, god mat, mer sol, finare språk, bättre fotboll, billigare vin, mer glamour o god Proseccho.
Aima:
JAG hade INTE velat att mina exponeras nakna på bilder så. Olustigt på ngåot sätt, nej jag hade bett personalen att tänka på det i fortsättningen (o ta ner den bild som var). Det här med digital kamera är nytt så gränserna är inte på plats!
Det handlar inte bara om pedofili, det handlar om allmän exponering. Och i vilken ålder drar man gränsen? När jag var 5 år o gick på dagis hade inte jag vilja vara med på foto naken, jag var ju kär i killar redan då...
Tänk om hon blir kändis då kommer hon att ÅNGRA de nakenbilderna *blink*
FaF: Jag tycker inte om kalas heller. Inte om det inluderar glass, godis... men gärna Nallebjörns fester och sådant. Kanske att man sjunger för den som fyller o ritar teckningar o skickar med.
Jag tycker inte dagis/skola ska frånta föräldrarna allt kul. De gör alldeles för många utflykter i skolan ex, djurparker o annat som JAG vill åka o visa mina barn på semestern!
4h gården är ok, men sen får de spara lite kul till mig som jag kan hitta på.
Många av våra barn får aldrig uppleva det där utan sitter inne och tittar på tv hela helgen eller är ensamma ute på gården och cyklar. Då kan vi inte ta hänsyn till de 3-4 som faktiskt har föräldrar som gör sånt på helger och semester. Vi har barn som inte ens har någon semester trots att föräldrarna är arbetslösa eller föräldralediga.
Kalas har vi och det är föräldrarna som gör så stor grej av det där med "onyttigheterna" därför har vi valt att nästa termin ta bort det och fixa själva.
Däremot så blir det lite glass på kalasen, EFTER att barnen ätit mellanmål.
Vi har girlander och ballonger och barnet som fyller år sitter i kungatron och har en krona på huvudet, dricker ur "födelsedagsglaset" Med Pingu på, och får välja en present ur vårt stora röda hemliga paket. Alla barnen står på stolarna och sjunger för den som fyller år.
För jo... vi tycker att det ska vara en "big deal" att fylla år och vara kung/drottning för dagen.
Vi har valt att ha det själva just för att så många föräldrar kommer med godis och tårta och glass och kex. Vissa har med partyhattar och sugrör och såna man blåser i på nyårsafton som rullar ut sig och tutar... andra ingenting, och det blir för stora skillnader.
Jag kan lova dig att vårt mål absolut inte är att frånta föräldrarna något kul alls och att vi endast gör saker med barnens bästa i åtanke.
Men vill du inte att Julie ska ha kalas så säg det till personalen, det måste de respektera, och håll henne hemma de dagar de har utflykt om du inte vill bli fråntagen det.
Ang vattenlek så har vi endast "naken" vattenlek med 1-3åringar
Idag vaknade Isabelle glad och sade "inte natt" och ville ha välling, och febern var borta Tack och lov
Men vi ska stanna hemma veckan ut så hon hinner bli friskare för hon hostar och snörvlar nåt rent hemskt och är påtagligt påverkad av denna öroninflammationen.
Tyvärr är det så illa som FAF skriver. Vi gör många barn en tjänst som tar med dem på läroroka äventyr som de inte får vara med om annars pga olika anledningar.
Dessutom står det i våra styrdokument att vi ska sträva mot att barnen ska få inblick i närsamhället (arbete, föreningar, kultur osv). Sen är det stimulerande och lärorikt att komma utanför klassrummets väggar! Så vi föräldrar få nog inse att vi inte har ensamrätt på barnens roliga upplevelser. Se det som en bonus - allt ditt barn får vara med om utvecklar det .
Baksidan är dessa jäkla matsäckar... Barnens dröm och föräldrars mardröm...
Bra AOI, du får igång diskussionerna här inne!!