• Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11
  • mejram
    Mamma Mio skrev 2007-03-23 18:01:10 följande:
    Grattis Trulsa2!Jag börrjade krs i sukupnktur idag...häftigt! Nu vil jag ha frivilliga nåldynor tack!
    öööööhh, "krs i sukupnktur" - sa jag inte åt dig att ta det lugnt med ???? Vet inte om du får sticka i mig
    Det löser sig sa hon som sket i vasken
  • Sommarlycka

MM - festligt att du "börrjade krs i sukupnktur ". Jag ställer uppp som frivillig nåldyna!

Grattis till den ofrivilliga avmagringskuren Trulsa Fundersam. Hoppas den går över snabbt. Du behöver ju knappas avmagras.

På tal om avmagring. Hälsade på en kompis idag som fick barn i söndags. Hon väger nu 4 kilo MINDRE än hon gjorde när hon blev gravid. Hur f-n är det möjligt. Hon måste ju ha gått ner under tiden hon var gravid, eller?

Knyppling, hmm... kanske något för mig. Jag skulle nog behöva meditera lite. Den där hemska magkatarren smyger sig på när jag minst anar. Misstänker att jag kanske STRESSAR lite för mycket. Ja, ja, tentan i Skatterätt är i alla fall avklarad nu. Håll tummarna för att det gick vägen!!! Orkar inte med några omtentor, har inte tiiiiiiiid!

Appropå debatter; hur pass berusad får man vara egentligen när man har barn? Jag menar; en fredag kväll, barnen har lagt sig och man är ensammen med gubben. Är det OK att sluka en flaska rödtjut (eller en ½)? Bara undrar?!

Dagis; bara för att förtydliga min åsikte. När jag säger att jag tycker att det är bra att de firar födelsedagar på dagis så menar jag att det inte behöver vara glass, godis och kakor utan att de gör något speciellt för barnet som fyller år så det får känna att det är "deras dag"! Toppen tycker jag! Det är inte alla barn som har barnkalas hemma och då är det kul att de får fira med sina dagiskompisar!

Oj, vad långt det blir när man snart har tagit sig igenom en flaska vin  
    Vem åker ut i "Let's dance" ikväll?

• Cookie

Var är alla??????

Ja, jag erkänner - jag tittar på Let's dance på ganska orgelbunden basis men ändå. Hejade naturligtvis på Erika och Daniel. Mest var det faktiskt för att Daniel ser lite "skum" ut, han hade lika gärna kunnat vara med i en gangsterfilm liksom! Inte så där prydligt välkammad som de andra. Fast sen när jag sett dem dansa så dansar de ju väldigt bra. Trist att de åkte ut!

Sommarlycka, har svårt att tänka mig att du blir dyngrak på en halv (eller mer) flaska vin. Dessutom är ni ju två föräldrar och den som inte är medvetslös kan väl ta hand om barnen? (Äh, skojar - det fattar du väl?) Allvarligt talat: så länge som man kan ta hand om sig själv och andra är det väl helt OK att ta något eller några glas vin! Även om man inte är i stånd att köra bil!

Idag kastade vi overallen i väggen och gick ut i strumpbyxor och klänning! Lycka! Första riktiga lekplatsdagen blev det också och A gungade och skrattade så hon kiknade. Mamman kände en sån där lycka som man nästan inte kan beskriva...

• Full av förhoppning

Jag var på fest igår hos min kompis som tagit körkort. klämde en flaska rött och ett glas skumpa. Sen gick jag och en annan tjej ut på Swing inn och dansade i 1,5h.
    Idag har jag sovit och sovit och sovit (hade mycket att ta igen efter veckan ensam med sjuk Isabelle) NU är jag människa igen. Känner mig piggare än jag gjort på en hel vecka.

I morgon bär det av på barnklädbytardag

Trevlig lördagskväll.

Fuck me if im wrong, but i think you want to kiss me
  • Svinto

Faf_barnklädbytardag??
    Vad är detta??

Var i Ullared igår o gjorde av med pengar....Hittade massor av kul saker. Hade man haft mer pengar o tid så hade jag jag kunnat köpa betydligt mer!
    Min kmpis svägerska var med. Hon har BF om 3 veckor-hur vågar hon ge sig ut till Ullared då?? Det hade inte jag...men det är kanske bara jag det Flört Hon såg ju verkligen inte höggravid ut! Liten o nätt mage- inte som den valross jag såg i min kompisSkrattande

Dricka? sprit?? Visst,jag tar gärna några glas-gärna Tequila men då ser jag till att min äkta hälft -eller någon annan kan köra. Än har jag inte behövt skämmas-iallfall inte inför Julias ögon...Glad
    Uch , nu blev jag sugen....Jag villl dricka, bli glad och lite rund under skorna. Har tequila hemma-både vit o brun. Någon som kommer över med citron eller apelsin???

• AnnaOnIce

Har ni överdragsbyxor eller kör ni utan? Alla kläder blir så förstörda, men julie vill inte ha jeans, o inte regnbyxor.
    För tillfället går hon runt i tights, strumpbyxor, strumpor, kjol och klänning; alltså allt på samma gång! Som en miccelingubbe! Till det har hon Pippi peruk.

När hon ska sova vill hon ha allt detta + sommarhatt (på sig!). Jag gick med på nattlinne, sommarhatt, strumpor o guldskor!

Bestämda kläd-åsikter.

Maginfluensa håller sig lååångt borta!
  • AnnaOnIce

Hade shopping-dropping idag UTAN barn från kl 11.30-15.45 ! Rekord utan Jonah-man.
    Jag fick 4 stora kassar m kläder, 50% ska säkert tillbaka till butiken men kul var det!

Jag lyckades få lite Madonna kläder; Svart ursnygg kavaj (tills när man börjar sitt riktiga liv=jobb), glansigt linne (till ev festkväll), svart aftonklänning som satt sååå snyggt (till en kryssning eller om ni bjuder mig på bröllopsfest/stor fest).
    Säkert onödigt men det e super att ha sånna kläder, ifall det dyker upp oväntade grejjer, annars kan jag ju bara gå runt i det hemma också... istället för mjukis byxor! Vad gör man inte för glamour känsla!!!!

Mormor e här på besök. Underbart med avlastning.
    go natt.

• mejram

Fredag 27 april:
    hela familjen mejram flyger till Malmö
    mejram går i skola hela dagen
    vill ha middag och sovplats för fru och barn på kvällen hemma hos trevliga vänner, maken låser nog in sig med sin polare och spelar

lördag 28 april:
    mejram med make syr flaggor på brandkårens uniformer hela dagen
    Linnea är hos makens kompis med sambo
    se fredag kväll

söndag 29 april:
    fika hos makens kompis sambos mamma
    eftermiddag, kväll och natt hos min gamla jobbarkompis eller ute på valfri lekplats med en massa andra trevliga malmöbarn

måndag 30 april:
    morgonmöte i sandlådan
    10.00 avfärd mot Sturup

Eller???
    Hur ska vi lägga upp vår helg?

• mejram

Anna - sådan mor, sådan dotter. Klädintresset går nog i generna

Och här är det rätt kallt så vi har fortfarande täckbyxor på Linnea. Men förrförra veckan när det var tio grader så hade hon sina jeanssnickarbyxor som överdragsbyxor - funkade jättebra. Galonisarna blir ju så täta. Kanske är läge att skaffa ett par snickarbyxor till.

Här är det jag som bestämmer vad Linnea ska ha på sig. Om jag är snäll kan hon få två alternativ. Men hon accepterar oftast och är det protester så är det bara att hon INTE vill ha just den tröjan eller de byxorna, aldrig att hon VILL ha något speciellt.

• Mamma Mio

Här bestämmer Mimlan kläderna. Nyaste scoopet är nog vans med dödskallar...i silver....brorsan fick ju sådana, då ville hon också ha..de matchar allt rosa prinsesslikt. Eller???

Döskalle prinsessa.

Jag akupunkterar som satan.
    Max ställde upp idag mot 50:-
    Han sålde sin kropp.....

Tim vågar knapt klippa naglarna så honom får jag inte prova på.

Kurs hela dagen i morgon igen.....suck...ackorderar ut Mimmi i tretimmarssjok....Frida passar mellan 8.30-12. Kompisbesök mellan 12-15. Tim hämtar kl 15-18 sen kanske pappan tar över, eventuellt.

Gonatt.

Svar på tråden Järngänget i Malmö del 11