• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Cia o krabaten

CHeri: Du som är duktig på datorer.
    Jag har ett foto på E från Lucis och funderar på om det går att ljusa upp bara henne och ha resten av barnen i skugga?
    Typ som när man ska beskära bilden i PS så blir ju bara rutan klar och resten skuggig/mörk.
    Går det? Vet du?

• Cheri
    Cia o krabaten skrev 2007-01-29 12:28:49 följande:
    CHeri: Du som är duktig på datorer.Jag har ett foto på E från Lucis och funderar på om det går att ljusa upp bara henne och ha resten av barnen i skugga?Typ som när man ska beskära bilden i PS så blir ju bara rutan klar och resten skuggig/mörk.Går det? Vet du?
    Har du fotot i galleriet så jag kan kika..

Duuh.. allting går
  • Cheri

Ikväll börjar scrapbookingkursen jag ska hålla i i 10 veckor!! weeeeeeeeeeee

Alla tips angående cirkelledarskap mottages MER än gärna!!

• Cia o krabaten

www.scrappiz.se/index.php&task=view&id=68&Itemid=6
    Såhär står det på scrappiz.
    Men det känns som om det utvecklats en hel del sedan dess...
    Inta bara vanlig kamera och framkallade halvkassa foton att beskära...

• annika5064
    tjenixen skrev 2007-01-29 12:14:56 följande:
    haha och jag som har en hel del att plugga har gjort 1/3 och så fastnade jag vid datorn hmmmm.... Scrappa det får jag nog göra när jag dör eller nåt känns det som nu. har inte gjort mer än 4 LO´s på hela året och har som mål att komma upp till 100 innan året är slut.Har ni några scrapmål?
    Japp, att bli nöjd med varenda LO...antalet struntar jag i, det är ju liksom ingen tävling!Flört
  • tjenixen

nä, jag tävlar inte heller men har 100 som ett litet mål ändå. Förra året gjorde jag 153 LO´s och hade då oxå målet 100 så därför tyckte jag det var lite kul att fortsätta med 100 som mål så jag kan se om jag kommer så långt i år med men det gör inget om det så bara blir 11. Alla LO´s är jag inte supernöjd med, vissa är bra andra bättre och vissa dom bara är:)

• Cheri

shit.. jag har inte ens gjort 100 los sedan jag började!

• tjenixen
    Förvånad Fundersam undras hur många jga gjort sen jag började hmmmmm
  • Örnen76
    kikkan skrev 2007-01-29 10:00:53 följande:
    NyfikenÖrn:Så du har inte haft problem med Magnolia?? Har du handlat därifrån många gånger eller? Jag är så sugen på att köpa därifrån, men vet inte om jag vågar. Vill ju inte vänta i flera veckor (månader har jag till och med hört) på att få mina varor, jag vill ju ha dom samma sekund jag skickar beställningen ju......(Lite omöjligt kanske....)Dom har ju så mycket att välja på. Har alla andra här inne haft problem med dom, eller finns det nån mer som är nöjd med dom?Bor ju inte så många mil från Borås, så jag skulle ju kunna åka dit, men oftast har jag ingen bil hemma.
    Tja köper deras stämpelpaket och beställer väl lit e då och då däremellan.
    Det jag gillar med deras fysiska butik (förrutom det underbara utbudet) är att den är så stor och luftig.
  • Örnen76

Cheri - Vad roligt att du ska hålla i scrapbookingkurs!! Lycka till!

Själv ska jag på kurs i GBG på onsdag kväll. Spännande!

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket