• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah

Hur stora foton har ni skickat in på era tävlings-layouter? Bara vanliga 10x15 cm eller förstoringar? *funderar på om jag ska skriva ut dem hemma, eller åka in till stan för snabbframkallning*

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Emmixen

Var inne på scrappiz och läste lite, idén om mentorer är väl inte så dum... Är det något vi skulle kunna ha här också, eller är alla så duktiga (förutom jag) att ni klarar er själva?

• Örnen76

BV & Jen 82 - Tack för tipset! Vilken sida!!! *dreglar*

• Matriark

Är det någon som känner igen de glittriga bokstavsstickersen som jag har på min klocka? Vet vilken tillverkare det är och vart jag kan få tag på fler??
    Jag hade inte förpackningen kvar
    Klocka som jag fyndade i en 10-kronorslåda på Ica. Tog bort den

• Melle85

När ni gör flera sidor eller ett helt album som handlar om samma sak, använder ni då samma bakgrundspapper och färger på alla sidor eller växlar, varierar ni?

• Matriark
    Melle85 skrev 2007-01-29 20:20:55 följande:
    När ni gör flera sidor eller ett helt album som handlar om samma sak, använder ni då samma bakgrundspapper och färger på alla sidor eller växlar, varierar ni?
    Större album med många LO's kör jag på med vilka papper och färger och stilar jag vill, viktigare är att det jag väljer passar med korten. Skulle aldrig ha tålamod annars, det skulle bli trist att scrappa, och så ska det ju inte vara
    Men om jag däremot gör ett minialbum så vill jag gärna att det har ett genomgående tema.
  • Minimalla
    Matriark skrev 2007-01-29 19:54:21 följande:
    Är det någon som känner igen de glittriga bokstavsstickersen som jag har på min klocka? Vet vilken tillverkare det är och vart jag kan få tag på fler??Jag hade inte förpackningen kvar
    De heter möjligtvis inte Twinkle type? Försökte lägga in en direkt länk men det funkar inte... om du kollar under alfabet och sen under chipboard finns bild
    www.pysselpassion.e-butik.se/
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket