• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Melle85 - till foamstamps använder du akrylfärg ELLER faktiskt den vanliga stämpeldynan! Då blir de inte så skarp färg, utan dimmig - snyggt det med! Och inte så himla kletigt som det tenderar att bli med akrylisar..... Men det är ju en smaksak - vad man är ute efter för look, helt enkelt!

Emmixen - haha, jag hade nästan rätt..... hoppas det dyker upp imorrn då!

• Melle85

Blue Vapor: Oki, tack Kan man använda vilken akrylfärg som helst, inget man behöver tänka på?

• tjenixen

X:et har jag men den står oanvänd typ på hyllan numer. Använder limpenna till smådelar.

• Örnen76

Någon som har tips på någon bra webbutik från USA eller GBR? Är framförallt sugen på foamisar och chipboards.

• Jen 82
    NyfikenÖrn skrev 2007-01-29 15:20:28 följande:
    Någon som har tips på någon bra webbutik från USA eller GBR? Är framförallt sugen på foamisar och chipboards.
    lifetime är super!
  • Fnyz

NU fick jag svar från tidningen och dem sa så här typ:

de första två numren hade de skickat ut kontrakt men de hade slutat med det och de var glada att jag hade mailat för det gjorde dem uppmärksam på att det behövdes yterligare information I tidningen om hur man går tillväga om man vill ha med en LO.

å sen sa dem att om jag ville vara snäll så fick jag gärna vänta åtminstonde 2 veckor med att lägga ut den men jag har ju inget bindande på det så jag har inte gjort något fel. men för att vara snäll så lägger jag inte upp den nånstans såklart.

och hädanefter skulle det tydligen vara 1 månad! som man itne skulle lägga ut den nån annanstans istället för 2 detr  hade tydligen varit mycket.
    (om jag förstod allt rätt, jagkan ha missuppfattat men jag väntar ytterligare svar från dem)

• Emmixen

Tidningen alla pratar om här (scrapbooking m.m.?) var kan man "anmäla" sig om man vill prenumerera på den? Jag antar ju att det är en bra tidning eftersom alla pratar om den här. Glad Och i så fall, vad kostar det?

• Cia o krabaten

Emmixen: Xet gillar inte jag heller.
    Pillar hellre med limpenna.

NyfikenÖrn: Inte Gbr över huvud taget anser jag.
    Har inte mer än i Sverige och är inte billigare.

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket