• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah
    kanskesnart skrev 2007-01-29 13:20:20 följande:
    Emmixen: Vad tråkigt Kanske är så många som upptäckt butiken nu (har för mig att den är relativt nyöppnad) att de fått mer att göra och därför tar längre tid på sig att skicka grejerna? Men jag tycker med du ska maila och fråga.Puffar för min fråga förut angående tidningen. Vet någon om den kommit ut i butikerna än (nya numret altså)??? Har läst att den skulle komma ut 28/1 på någon sida och 30/1 på en annan (Funderar på om man ska chansa & åka de 2 milen det är till närmsta försäljningsstället eller vänta )
    ring till det stället å fråga vetja!
    Blue Vapor skrev 2007-01-29 13:21:51 följande:
    Måste fråga er som kan..... HETER de vita bazzillerna något? Alltså typ "snow" eller nåt annat vitt......  Måste beställa vita, och jag blev osäker....... Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    De heter ngt ja, men jag vet inte vad. Kolla på ngn sida... vänta lite, Bazzill - White
    är väl den jag hittar nu, men det finns andra, med annan struktur.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • tjenixen
    Emmixen skrev 2007-01-29 13:08:52 följande:
    Måste bara klaga lite... Jag är besviken nu. Jag har längtat så efter beställningen jag skickade i onsdags morse till Magdas. Jag har inte fått grejerna än! Jag har ingenting emot någon, jag är bara  besviken för jag har längtat så mycket. Står ju att det är 2-3 leveransdagar, så jag förstår inte varför det inte kommit än? Har någon mer varit med om det?Hoppas att det kommer i morgon... www.emmixen.se
    2-3 dagars leverans är nog utan helg inräknad och då bör det ju dyka upp imorgon då om du inte fått det än .Så känner jag spontant. Magdas brukar vara snabba och att det dröjer någon dag tycker inte jag att det är något att bli upprörd över. De är rätt hårt belastade våra scrapbutiker så för att inte alla ska gå på knäna så känner jag personligen att det inte är bra att ha orimliga krav på dem utan tänka på att de oxå är människor. Sen är det ju en annan sak om det dröjer bra mycket längre än vad som står och man inte hör något utan det har nästan blivit deras policy att dröja och dra ut rejält på tiden med leveranser, då är det definitivt inte kul.
    Men jag tror ditt paket kommer imorgon för Magdas brukar kunna vara snabba.
  • tjenixen
    Blue Vapor skrev 2007-01-29 13:21:51 följande:
    Måste fråga er som kan..... HETER de vita bazzillerna något? Alltså typ "snow" eller nåt annat vitt......  Måste beställa vita, och jag blev osäker....... Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/
    ja, det finns en rad olika vita bazziller, beror på vad du ska ha för struktur på den helt enkelt :)
  • tjenixen
    kanskesnart skrev 2007-01-29 13:20:20 följande:
    Emmixen: Vad tråkigt Kanske är så många som upptäckt butiken nu (har för mig att den är relativt nyöppnad) att de fått mer att göra och därför tar längre tid på sig att skicka grejerna? Men jag tycker med du ska maila och fråga.Puffar för min fråga förut angående tidningen. Vet någon om den kommit ut i butikerna än (nya numret altså)??? Har läst att den skulle komma ut 28/1 på någon sida och 30/1 på en annan (Funderar på om man ska chansa & åka de 2 milen det är till närmsta försäljningsstället eller vänta )
    tidningen kom ut i butik före den kom till oss som prenumererar, är det förresten den svenska du menar? Den ahr varit slutsåld på flera ställen redan.
  • kanskesnart
    Marajjah skrev 2007-01-29 13:27:44 följande:
    kanskesnart skrev 2007-01-29 13:20:20 följande: Emmixen: Vad tråkigt Kanske är så många som upptäckt butiken nu (har för mig att den är relativt nyöppnad) att de fått mer att göra och därför tar längre tid på sig att skicka grejerna? Men jag tycker med du ska maila och fråga.Puffar för min fråga förut angående tidningen. Vet någon om den kommit ut i butikerna än (nya numret altså)??? Har läst att den skulle komma ut 28/1 på någon sida och 30/1 på en annan (Funderar på om man ska chansa & åka de 2 milen det är till närmsta försäljningsstället eller vänta ) ring till det stället å fråga vetja! Blue Vapor skrev 2007-01-29 13:21:51 följande: Måste fråga er som kan..... HETER de vita bazzillerna något? Alltså typ "snow" eller nåt annat vitt......  Måste beställa vita, och jag blev osäker....... Min blogg - langsammascrapparen.blogspot.com/De heter ngt ja, men jag vet inte vad. Kolla på ngn sida... vänta lite, Bazzill - Whiteär väl den jag hittar nu, men det finns andra, med annan struktur. Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Jamen vilken bra idè! Tänkte ja inte ens på
  • tjenixen

vita bazziller förresten:

canvas: white, chantilly,

fourz: avalanche

trios: lily white

corduroy: brilliant white

garden path: eggshell

PWL: cottonwood

Orange peel: KI White

Washboard: snow

classics: gardenia

det var de jag hade i mitt album tror jag. Bra med swatcharna ibland:)

• kanskesnart
    tjenixen skrev 2007-01-29 13:32:20 följande:
    kanskesnart skrev 2007-01-29 13:20:20 följande: Emmixen: Vad tråkigt Kanske är så många som upptäckt butiken nu (har för mig att den är relativt nyöppnad) att de fått mer att göra och därför tar längre tid på sig att skicka grejerna? Men jag tycker med du ska maila och fråga.Puffar för min fråga förut angående tidningen. Vet någon om den kommit ut i butikerna än (nya numret altså)??? Har läst att den skulle komma ut 28/1 på någon sida och 30/1 på en annan (Funderar på om man ska chansa & åka de 2 milen det är till närmsta försäljningsstället eller vänta ) tidningen kom ut i butik före den kom till oss som prenumererar, är det förresten den svenska du menar? Den ahr varit slutsåld på flera ställen redan.
    Ja det var den jag mena. Hoppas inte den är slut härHemlis Men den säljs på  tre ställen här så nånstans borde den ju finnas iallafall.
  • Blue Vapor

Tack! Ja då vet jag att det borde vara just VITT jag letar efter och antagligen får fel om jag beställer Vanilla   Struktur-serierna kvittar på de vita, för egen del, men Crisscross är ju en favorit iofs.

• Asrta1
    tjenixen skrev 2007-01-29 13:36:03 följande:
    vita bazziller förresten:canvas: white, chantilly, fourz: avalanchetrios: lily whitecorduroy: brilliant whitegarden path: eggshellPWL: cottonwoodOrange peel: KI WhiteWashboard: snowclassics: gardeniadet var de jag hade i mitt album tror jag. Bra med swatcharna ibland:)
    Den boken RAKr jag gärna
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Loppan79
    Cheri skrev 2007-01-29 00:45:50 följande:
    huuuuuuuuuu.. nu har jag ÄNTLIGEN öppnat min nya site!! www.love4colors.com
    Jättefin hemsida. Lycka till
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket