• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Venezuela

Camasunary: Tack! Jepp, det är twinklar. Är däremot sugen på distresser - har du målat med det?

• Örnen76

venezuela - supersnyggt kort!!! Har inte provat twinklings. Är det svårt? Håller på att lära mig det där med distresser. Learning by doing, det är klurigt men kul

• MAMMSY

Viket underbart kort Venezuela Har aldrig prövat twinklar men däremot distresser dom är underbara att färg lägga med, tänkpå att använda mycket vatten bara

Tjohooooooooooooooooooo Jag har köpt ett Studio alfabet till min svarta lilla nattkamrat *i löööve ebay*

Ps ni glömmer väl inte att kika in i mitt galleri å rösta på veckans utamning (finns i galleriet under just träskutmaningen) i min blogg!!!
    Nu e jag helt slut tjejer så nu ska jag häcka framför tv:n ett slag

• Marajjah

Pushar för min fråga... nån här är det väl som har skickat in till tävlingen, eller?

Hur stora foton har ni skickat in på era tävlings-layouter? På vanliga 10x15 cm eller förstoringar? *funderar på om jag ska skriva ut dem hemma, eller åka in till stan för snabbframkallning*

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Sol30

Nu har jag gjort min fjärde lo. Det blev en dubbel! Men är inte riktigt nöjd med den. Blev inte som jag tänkt mig. Den känns platt eller nåt. Åsikter? (Och visst är bilderna ok fast han badar? Har retuscherat det som ev. skulle kunna synas).

www.familjeliv.se/krypin/sol30/galleri.php

• kanskesnart
    Lingonflickan skrev 2007-01-29 21:26:26 följande:
    venezuela: Twinklar??
    Venezuela: superfint kort! Undrar också vad twinklar är?? Lycka till med reportern i morgon (för det var väl i morgon
  • Sol30

Venezuela: Så fint kort! Hur kan du bara komma på nya fina saker hela tiden?!

• scrapparlotta

Sussieb:

Vilken jättebra sida du tipsade om , kanoners!

Det var längesen jag la in några nya LO:er i mitt galleri, men nu har jag lagt in dom tre nyaste, kika om ni har lust.

Ser ni snackar om Twinklar, är det nån som vet om det är svårt att måla med dom? Är det som distresser, eller vad? Ser läckra ut i alla fall.

• Pyret78

Marajjah! Jag skrev ut här hemma på fotoskrivaren o då valde jag förstoringar. Jag skrev ut 2 Lo:er på ett A4, så formatet blev väl ca 20x15. Men Lo:n var ju mindre eftersom den var 4-kantig. Lo:n blev väl ca 15x15 då

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket