• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Marajjah
    Pyret78 skrev 2007-01-29 22:18:42 följande:
    Marajjah! Jag skrev ut här hemma på fotoskrivaren o då valde jag förstoringar. Jag skrev ut 2 Lo:er på ett A4, så formatet blev väl ca 20x15. Men Lo:n var ju mindre eftersom den var 4-kantig. Lo:n blev väl ca 15x15 då
    Tack så mycket för svaret Pyret!

*funderar vidare*
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Venezuela

Kanskesnart: Vilket minne du har - det är i morgon, usch och fy!
    Twinklar är små runda burkar med färgkakor i. Du målar med en pensel och det blir ett pärlemorliknande resultat. Det är som att måla med vattenfärg, men det blir snyggare. I början målade jag med akvarellpennor och blötte med pensel, men de här tycker jag är roligare.

• Venezuela

Bye the way: Nu har jag varit och köpt socker och gjort klart cheesecaken jag skulle gjort när det blev kortmakande iställetSkrattande

• Melle85

Matriark: Oki Jag skall göra ett stort album med väldigt många bilder m.m. om min dotters namngivning. Kan inte bestämma mig om jag skall köra med 2 olika bakgrundspapper (vilka jag redan har hemma) eller beställa fler och variera lite mer = beslutsångest!

Hur gör ni andra då? Kör ni med samma bakgrundspapper i hela albumet eller gör ni som Matriark och har olika?

• Marajjah

Melle
    Jag har olika, skulle lätt tröttna annars på samma hela tiden.

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Blue Vapor

Usch, jag som ville fixa med LOn ikväll.... först somnade jag i soffan framför CSI och nu försöker jag formulera ett brev till min fd arbetsplats konkursförvaltare... Fundersam.. inte alls roligt!! Skrikandes

• Melle85

Marajjah: Hihi, ja det blir säkert så. Nu har jag bestämt mig för att oxå köra med olika bakgrundpapper. Men det finns ju så otroligt mycket att välja på, jag skulle kunna sitta i veckor och bara titta på papper

• kanskesnart
    venezuela skrev 2007-01-29 22:32:49 följande:
    Kanskesnart: Vilket minne du har - det är i morgon, usch och fy! Twinklar är små runda burkar med färgkakor i. Du målar med en pensel och det blir ett pärlemorliknande resultat. Det är som att måla med vattenfärg, men det blir snyggare. I början målade jag med akvarellpennor och blötte med pensel, men de här tycker jag är roligare.
    Hehe, jag har bara minne för viktiga saker För övrigt är jag som en guldfisk (5 sekunders minne )

Ok, då förstår jag vad det är, men jag är så imponerad över hur ni kortmakare får till alla snygga "skuggor" i motiven (om nån fattar vad jag menar), är jättesugen på att testa men jag skulle nog aldrig få till det så snyggtFundersam Några tips?
  • Asrta1

Bara två som ville titta och kommentera mina nya Los....jag som känner att jag behöver lite ideér i mitt scrappande......allt blir så j...a fyrkantigt hur jag än bär mig åt....Gråter

Melle: Jag brukar åtminstone försöka tänka på färgvalet såvida det inte är en dubbel så att det stämmer någerlunda ihopa med vartannat på uppslaget i albumet..så man inte har en orange på vänstersidan och en cerise på höger.....

venezuela: Jättefint kort! Låter gott med kakan För långt för att komma och våldgästa mitt i natten också Tror att det tar ca 10 tim till Karlstad har jag för mig Fundersam

Fick mail från Scrap-mart att min beställning är skickad *längtar*

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket