• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Blue Vapor

Asrta1 - jag svischade in nu och kikade istället! Jag förstår lite vad du menar... men det är jättesvårt att sätta fingret på vad som skulle kunna ändras för att få det lite mjukare... Fundersam Men jag tycker att särskilt förlossnings-LOn var superfin, där har du något som är på rätt väg!

• Marajjah

Asrta1
    Har också kollat + kommenterat.

Scannat å klart! 10 nya lo:s i galleriet för den nyfikne!

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Venezuela

Asrta1: Skuttade också in och kikade - va nog inne förut med... Tycker alla tre var fina. Förlossnings LO´n skulle kanske bli mjukare om man chalkade kanten på själva cardstocken eller kanten på det randiga pappret. Den andra, den med den snygga knappramen, vet jag inte riktigt vad jag ska föreslå. Hur vore det med en liten bård ovanför den nedre rutan. Tänker mig en sån 'kullig' kant, ungefär som halva o´n som sitter på en lång rad. Svårt att förklar, men kolla in denna länken och scrolla ner till skisutmaningen för v.3 så ser du vad jag yrar om... http://swescrapbook.blogg.se/

• Venezuela

Marajjah: Va inne och skrev i din gb och jag fick som sagt tre favoriter - snygga!

• Venezuela

Asrta1: Om du ger dig av nu hinner det ju bli lunch innan du är här, ingen våldgästning då inte. Välkommen

• Asrta1

Åhhhh tack vad gulliga ni är!

Känner verkligen att jag behöver lite ris...

Funderar på om ngn av er andra ska ge mig som utmaning att lifta en skiss eller en LO som inte alls är min stil....där jag absolut inte kan göra ngt RAKT på hela LOn

Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • Asrta1

venezuela: Kanske inte blir så lyckat om jag kommer dragande imorgon...får ta med båda ungarna och du skulle väl ha journaliseter hemma hos dig imorgon som skulle göra ett reportage väl...?

• Blue Vapor

Asrta1 - kollade igen nu Jag tycker mig se tendensen att du gärna vill vara över hela ytan liksom - prova att skapa lite white space, dvs tom yta som inte känns tom! Prova att dra ihop flera av elementen i dina LOs på olika sätt, och se vad som händer! En LO som har tomma ytor kan vara nog så dynamisk om man gör det på rätt sätt! Låt det istället hända MER på de ställena du samlar dina element. *blablabla*

Nu måste jag sova.... *läskigt trött*

• Asrta1
    BV: Har faktiskt en sådan i mina gömmer här hemma
    Hade ju tänkt vara med i tävlingen med stort T sen så ångrade jag mig....Har gjort en LO som jag är så j...a nöjd med men jag måste knåpa ihop en titel och det är jag så kass på......Ska se om jag kan få ihop det så ska jag visa den imorgon, eller idag blir det ju

Natti natti, ska också krypa till kojs nu
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket