• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Coursell

Har införskaffat ett block med retro designpapper, men nu vet jag inte riktigt hur jag ska använda dem Ska ta en löparrunda hos er och se om jag kan få lite inspiration och ideer.

• Emmixen

Jag har också den prinsesskronan från My minds eye.. Vet dock ej hur jag ska fästa den än.

Nu ska jag leta upp adressen till ScrapAddicted, för oooom vi ska dit är ju den bra att ha liksom Flört

• Coursell

Nån som har tips på en bra rubrik? Det gäller en Lo med fyra bilder på min son då han är 2½ och är på badhuset.
    En bild ligger han på rygg och "flyter", en sitter han och "kokar kaffe" En hoppar han ut i vattnet och en landar han.
    Han älskar vatten, men det känns lite sådär som rubrik. Nån som har tips på nåt kul?

• roha

Jag ska göra ett minialbum till min pappa tänkte jag.
    Där e 10 sidor o måttet e 4*4 tum.
    Va tror ni om att ha samma färgtema genom hela albumet? tänkte mig en mörk burrig lila tillsammans me en beige nyans...
    Eller kan det bli tråkigt????

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • Coursell

Den lille baddaren tyckte jag om

Roha...tror det kan bli fint, men kanske lite tråkigt att jobba med samma färg hela tiden.

• Blue Vapor

roha - det tycker jag är en jättebra idé! Ta några få papper ur en serie - kommer bli hur fint som helst! Bara att variera på! Kan vara lätt att det blir smårörigt annars då man kör så litet format.

• roha

Tack så mycket tjejer!

Ska passa på nu medans lill-fisen sover.

Alla dagar ska va som en fest.....men vem orkar va bakis hela tiden???
  • Jo79

Ooooo BV!!  Vad rooligt det var att gå in på din blogg idag då!! *dansar runt av glädje*

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket