• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Sol30

Cheri: HUR snygg var inte din nya lo!!!! Kan knappt sluta stirra på den! Massa små detaljer ju! Hur lång tid tog det att planera och göra den?!

• Jo79

-Blir det fint? frågar den scrappande mamman sin dotter.
    Dottern tittar ett tag på den halvfärdiga Lo:n.
    -Jaaa.... fakist blir det fin mamma. Fakist...

Mamma till KaramEllen
  • Coursell

Jag sitter oftast vid bordet eller på golvet i vardagsrummet på kvällarna när jag skrappar Vill vara där min kära make är ju Å andra sidan är jag nybörjare och har bara två små kartonger pynt och band och två mappar papper...lite skillnad att flytta omkring på kanske

• Coursell

malin ulrika: Så fina de var! Dubbel-Lo´n var ju jättefin i sin enkelhet

Vill också fota och lägga in fler bilder

• malin ulrika

Coursell,
    tack ska du ha!
    Jo, jag ÄLSKAR att köpa dekos, men har himla svårt för att använda dem... Ofta tycker jag "less is more", även fast andra lyckas göra jättefina saker som är "all dressed" med mycket på.

Fniss, om jag nånsin vinner en utmaning kanske det blir min utmaning "använd minst 50 dekos..."

Jo79,
    ja visst säger de många söta saker, de små liven! Skriv ner dem! Det är jättekul att ha sedan!

• Cheri
    Sol30 skrev 2007-02-13 16:16:45 följande:
    Cheri: HUR snygg var inte din nya lo!!!! Kan knappt sluta stirra på den! Massa små detaljer ju! Hur lång tid tog det att planera och göra den?!
    Tack! Började igår kväll gjorde klart den under förmiddagen  idag
  • Örnen76
    Johanna 79 skrev 2007-02-13 15:56:27 följande:
    Nu så har jag fotat lite. Inte några vidare bra bilder. Men detta rummet är i våran källare. Och där blir det aldrig nåot bra ljus!  Det är väldigt skönt att ha överskåp. Där kan man gömma en massa. Då behöver det inte se så stökigt ut I denna hörna trivs jag jätte bra om kvällarna. Datan och TV när till hans vid mitt scrap. hörna!!!
    Vad snyggt! Smart med skåpen
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket