• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Mystjejen

Nu ska jag börja tjata om månadspaket igen...
    Någon av er som prenumenerar?
    Tycker Magdas verkar ha jättesnygga, men nu var jag inne på scrapaddicted och de verkar sjyssta de med... Men man får väl prova lite olika och se vad man gillar...
    Någon som har koll när månadspaketen på Magdas lägggs ut? De verkar ta slut fort...

På tal om scarpaddicted...WOW vad mycket snyggt de fått in...Farligt, farligt...

• kanskesnart

Pylle & Mia: Kanonfina LO:s!

Annika: Kan inte ge så mycke bra tips angående scanningen, men för att undvika att bilden blir suddig brukar jag trycka ner själva locket på scannern samtidigt som jag scannar, alltså så bilden trycks ner lite extra (gud jag e så dålig på att förklaraFundersam) det brukar hjälpa lite. När det blir olika färger på bilderna brukar jag bara scanna om tills det blir någorlunda samma nyanser (har inte kommit på hur jag ska göra annars). Dina nya var f.ö superfina. Sjörövar LO:n är verkligen kanonsnygg med det stora skeppet

• Mystjejen

Maja vaknade kl 0900 idag så vi har precis käkat frukost...
    Ska nog ta oss ut och åka pulka en sväng tror jag.
    Ikväll ska maken och Maja åka iväg så jag ska få sitta för mig själv heeeela kvällen och scrappa!!
    *längtar såååå*

• Meli

MiaB72

Det finns en "stödgrupp" för några stycken här som scrappar gamla bäbisalbum. Jag bla Anton är ju 4 år, och det som ska scrappas är en dubbel LO per månad och sen, from 1 år, en per år, så det är ju en del.....håller på med en sån nu.

Men andra gamla saker, helst skulle man väl vilja ha allt scrappat sen man fick barn, men det kommer man alrig att hinna, så from detta året gör jag så att jag scrappar bara nytt, går max några månader bakåt, förutom Antons album då.

• Meli

nu vaknade lillan....små barn har väldigt dålig förståelse för vikten av att scrappa....

• Tjej 83

vilka märken har svart/vita mönstrade papper? elelr har alla märken det?

• Dizzi

Hej superscrappare! Hoppas på att ni kan hjälpa mig med svar på en fråga: Jag har köpt på Panduros rea nånting som heter "Matchbook kit". Jag tyckte bara det var lappar med fina mönster, men nu ser jag att det är tänkt att man ska ta isär arket och fästa ihop lapparna till en liten bok med sidor i olika mönster. Men VAD ska man ha den boken till sedan?

• kanskesnart
    Tjej 83 skrev 2007-02-15 11:52:28 följande:
    Nya papprena från Rouge de Garance är svart/vita nästan allihop. Finns på Scrapaddicted (under nyheter)
  • Marajjah
    Tjej 83 skrev 2007-02-15 11:52:28 följande:
    scrapworks har också. Finns på scrapaddicted
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket