• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Sol30

Jättefina lo:s ni lagt ut sen igår kväll tjejer! Rosor till alla!

• Tjej 83

Formal Affair Hand Bag på srapaddicted och
    Junkitz - Basics - Madras på scrapoteket va väldigt fina.
    se om de har mer ja behöver. inte bara 1 papper var hehe

• malin ulrika

Bark:
    "Baby it's cold out there..." kanske eller nått i den stilen?
    Eller
    "Gullvivan ute i backarna står, niger och säger att nu är det... VÅR?" (Vet att blomman är "fel" men det gör kanske inget..?)

• malin ulrika

MiaB72:
    mitt tips är ändå att när man börjar scrappa att man scrappar "nya" saker, och bara kör emellan med nått gammalt då och då.
    Annar kommer man "aldrig ikapp" känns det som...
    Och det är roligare attt scrappa nytt, så kan man skriva lite mer, man kommer ihåg händelsen och kan brodera ut texten lite mer...

• Johanna 79
     Tll dagens alla nya snygga Lo:s!!
  • malin ulrika

Är det nån som vet om man kan använda silkepapper?
    Är det i allmänhet syrafritt?

En annan fråga: (Vet inte om ni kanske redan gjort detta nån gång...) Jag kom på en ide att det kunde vara kul att scrappa nån annans bilder. Är det nån som har lust att "byta", man ger de bilder man vill ha scrappade, med den text man vill ha, och låter nån annan scrappa ens bilder? (Kräver ju att man har bilderna i digital form, annar blir det lite knöligt...)
    Fast det är klart, det kan bli svårt att skicka en 12 x 12 sida i posten sedan...

• malin ulrika

Dizzi,
    endel scrappar ju små böcker typ med små bebis bilder eller så att ha med sej i handväskan. "Brag book" (skryt bok) kallas det väl... (Eller man kan göra den som en mini scrapbok till present till nån) Eller så kanske man kan fästa den på en LO sedan, om den inte är för tjock?
    Jag har inte sett nån sån som du beskriver, men jag har så att säga hört talas om "idén"...

• MiaB72
    malin ulrika: Jo, jag har också insett att jag måste ju sätta lite begränsningar annars kommer jag ju aldrig ikapp och det är ju inte kul! Så jag koncentrerar mig på lillens album och några bilder på stora killen mellan varven, men det är då ändå nya bilder, hans bäbisbilder får vänta ett tag
  • Emma83

hej , här är en till som är heeelt fast, började nu i veckan och kan inte sluta hahaha

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket