• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • claudia79

okej ingen tidning, men ett stooooooort paket från Magdas! Det smäller högt det me Beställde i tisdags, hade det nu..Snacka om snabba!

• Marajjah
    claudia79 skrev 2007-01-25 13:36:30 följande:
    okej ingen tidning, men ett stooooooort paket från Magdas! Det smäller högt det me Beställde i tisdags, hade det nu..Snacka om snabba!
    Ja, visst är hon snabb. Jag fick också idag + från Scrapaddicted. Nu väntar jag bara på Pappersbiten.
    Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • claudia79

Satt och sorterade bland alla mina grejer nu och funderar  på att starta en RAK-tråd här i träsket.....Är det nån som är på den idén??

För er som inte vet vad RAK är så betyder det "Random act of kindness"  eller på svenska ett litet paket med saker till någon annan scrappare bara för att man vill! Det behöver inte vara några dyra eller mycket grejer man skickar till någon annan scrappare, men det är ju alltid roligt att ge bort en liten grej och få, så klart!Flört Man ska inte heller känna tvång att skicka på regelbunden basis, bara för att man skriver upp isg på listan, utan det här gälller hela tiden, så kan man skicka när man känner för det. Man behöver inte heller skicka till den man själv eventuellt fick av utan skickar kanske till nån annan så det blir en positiv kedja

Men till exempel kan man skicka

* Brads, knappar
    *Bandbitar
    *Papper (hela eller spill)
    * stämplar
    * blommor
    *Chipboards etcetc

Jag har inte tänkt igenom praktiskt än hur det ska gå till, men vill mest se om det finns nåt intresse. Skriv upp ditt namn på listan här under så får vi koka ihop nåt.

Det finns ju en stor RAK-tråd på Scrappiz, men jag tänkte att det skulle vara roligt att skicka lite härinom träsket också..Man kan ju vara med på båda om man villGlad

Jag vill vara med i Scrapträskets RAK-gäng:

*Claudia79

• Jo79

Ååååååååå vad jag är beställningssugen! Penga munProblemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill ha... Fundersamoch att jag borde hålla i scrappengarna eftersom det kommer en mässa om några månader... Penga munoch att jag kanske egentligen inte BEHÖVER mer grejjerOskyldig.... ÅååååååååååååååSkrikandesSkrikandes

Mamma till KaramEllen
  • Marajjah

*Claudia79
    *Emmixen
    *Marajjah

Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
  • Jo79

*Claudia79
    *Emmixen
    *Marajjah
    *Jo79

Mamma till KaramEllen
  • Asrta1
    Marajjah skrev 2007-01-25 12:18:10 följande:
    Jag har fått en tidning, eftersom jag beställde den från Scrapaddicted igår. Ska sätta mig å läsa den nu. Mamma till Filip 0408 och Hugo 0610
    Sååå avis.....Sitter här med min sjukling, han har förtfarande nästan 40 graders feber Tänk jag kunde ju suttit och läst samtidigt som jag försöker truga i honom dricka *attans*
    Har två underbara barn, två killar, födda mars -03 och juli -06!
  • lilla my2

Hur går det med din sjukling? Ringde BUS igår? va sa dom?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket