• MAMMSY

Förr oss som är fast i Scrapträsket

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapbooking samt en länklista till flera internetbutiker.

• Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket
  • Emmixen

Ååå, det gick inge bra med scrappingen idag... Hade idéer, men det är inte alltid så lätt att göra exakt som man tänkt sig. Men det ska nog bli bra...

Hade tänkt scrappa om min operation som gick åt skogen.. Har nu börjat på en som ska handla om förberedelserna inför operationen. Dom andra bilderna är rättså hemska, men det får gå...

• annika5064
    Sol30 skrev 2007-01-25 20:52:50 följande:
    annika5064: Jaså, har de? Är det såna som man eg ska stryka fast på tyg? Måste dit igen och kolla lite mer noggrannt! Tack för tipset!
    Det tror jag inte; de ser ut som halva pärlor med silvrig baksida....
  • Sol30

annika5064: Hm, jag har inte sett något sånt bland scrapgrejerna. Jag får helt enkelt fråga nästa gång!

• Blue Vapor

Sol30 - de är nog inte bland scrapgrejerna Jag har deras sånna pärlor som är platta undertill, såg häromdagen att de fanns i flera färger nu än vanlig "pärl-färg". Deras strass gillar jag inte..... men har ändå Den ser lite..... lite B ut.

• Camasunary

Sol: Jag har köpt "bling" på Panduro, men jag tror att det är som du säger att de egentligen är till för att strykas fast... men fina är dom!!

Annars kan du ju blinga själv, jag vet att Mammsy har gjort egna blingade swirls. Dvs stämpla och embossa med glitterpulver så blir det fint och glittrigt!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ vad jag jobbar och står i! Har sannerligen häcken full!! Så jag har hård tidsbegränsning framför datorn

• Camasunary

Det var inte mycket jag hann på 10 minuter!! Fyyy bubblan så seeegt!! Ett inlägg= 4 minuter att ladda upp Ledsen

• Jo79

Jag brukar blinga både chipboard, papper, kort...diverse grejer kan man ju säga, med glitter stickles. Det blir jättefint! Tar lite tid att torka, men det är det värt!

Mamma till KaramEllen
  • Skumpis

Någon som vet om det finns någon aktuell rabattkod till snapfish/pixaco just nu???

Bling bling köpte jag gratis på Gekås. Ett pysselkit där man skulle göra sitt eget skärp. Slängde skärp och klister och fick massa fina bling bling kvar

• Blue Vapor

Jo79  - ja utan mina Stickles hade jag inte överlevt!!!! Vet inte hur många olika jag har..... men favvon är nog diamond i alla fall - passar till allt!

• Skumpis

Vad är stickles? Är det sånt där glitter som tar typ två timmar på sig att torka?

Svar på tråden Förr oss som är fast i Scrapträsket