• Charlie Bravo

Din värsta date!

Läste på danska Ekstrabladet idag där man kan rösta på den värsta datingupplevelsen. Rätt underhållande berättelser, så varför inte köra samma koncept här?

Berätta om Din värsta datingupplevelse (behöver inte innehålla sex). Värst vinner!

För inspiration läs följande (på danska dock)

ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article266469.ece

• Svar på tråden Din värsta date!
  • Anonym (blääääk)

Min värsta date har jag verkligen försökt förtränga men det har inte helt lyckats. Nu när jag läst här kommer dock allt tillbaka till mig.

Skulle på blinddate en vän hade ordnat.

Pratade med killen i telefon innan, jättegullig och snäll lät han. Pratade några timmar i telefonen och allt verkade bra. Frågade lite snyggt hur han såg ut, ville ju inte köpa grisen i säcken helt. Hans svar lät utmärkt:
    - Du kommer inte bli besviken.

Ojoj tänkte jag såklart.
    Vi bestämde en date och han kom till min stad. Stod och väntade när han gick av bussen och det var en av de fulaste killarna jag någonsin sett. Hans fulhet var tyvärr inte det värsta.
    Han luktade BAJS!
    Helt ärligt så luktade han bajs. Jag fick kväljningar när han kramade mig.

Vi skulle gå på bio men jag listade snabbt ut att jag inte skulle klara att sitta brevid smelly en hel film så vi gick på stan istället.
    Eller, jag gick på stan. Han gick bakom mig hela tiden. Försökte få gå brevid mig och hålla handen men det gick inte. Vägrade!

När vi gått på stan en timme gick vi till en bokhandel (jag som valde affär, ville gå någonstans där jag inte skulle möta någon jag kände).
    Efter att jag tittat på gem och pärmar i en halvtimme sa jag till honom att jag nog var tvungen att åka hem.
    Lämnade honom i bokhandeln och sprang till bussen.

Han ringde sen och ville träffas igen och blev sen arg på för att jag inte blev kär i honom.

Usch usch usch. Jag var på date med bajsmannen.

• malinka2

Haha, har läst ikapp tråden nu och på tal om killar som inte riktigt har det utseendet dom utger sej för att ha...jag hade en "kompis" på gymnasiet (en sån där som bara är med liksom..) Han chattade för fullt med tjejer och la ut bilder på bla min dåvarande pojkvän o sa att det var han. Jag är inte alls utseendefixerad men den här killen är ordet FUL personifierat. Likblek, tanig o världens gräsligaste mun, URK! Har många gånger funderat på hur det blev om han träffade nån av tjejerna, stackare säger jag bara...

• MARSIPULAMI

Måste berätta om min mans kusin som är en riktig klant. Under en dejt som bestod i en promenad med en tjej han verkligen gillade, så frågar klanten flera gånger tjejen om hon inte är lite dålig i magen eftersom det luktar som om hon fisit hela tiden. När han sen kommer hem så upptäcker han att det HAN som har trampat i hundskit!!!!!!!

• kråkan krax

Min kille högg av sig 2 fingrar på första dejten.

När jag gjorde mig redo för min första date med min drömkille, ringer han och låter lite besvärad. Direkt när jag hörde hans tonfall började jag ställa in mig på att ställa in dejten eftersom jag trodde han fick kalla fötter. "Kan du skjussa mig till akuten" kraxar han fram. Jag rusar ner och kör i väg och hämtar honom och skjussar iväg honom till akuten med en handduk runt handen. Fingrarna klarade sig och han blev återställd utan några men. När vi kom hem från sjukhuset såg jag hans rödrandiga kök av allt som sprutat när han flaxat med armarna. Middagen som var halvt uppskuren tillagades och åts upp. Idag är vi sambo sen 6 år tillbaka, och i vårt kök är det förbjudet att skära i ett äpple med skalsiddan upp =)

• Anonym

skrattar när jag läser denna tråd... =)

• Anonym (kul)

Ja, den här tråden är riktigt kul. Har följt den ett tag...Har varit på en hel del dejter med killar från internet själv men känner inte att jag har lika roliga historier som övriga att dela med mig av. Det är dock typiskt att killar skall överdriva hur attraktiva de är, eller hur långa de är, ofta har man bara fått se en suddig bild... fast där har jag lärt mig en läxa.

Den senaste daten var med en kille från nätet. Hade också bara sett en bild vilket var en miss. Vi träffades på en pub i stan och han såg direkt väldigt nervös och besvärad ut, hade nog redan druckit ett tag. Eftersom en av mina yrkesskador är att jag kan prata med vemsomhelst om vadsomhelst satt vi och pratade ett tag, eller det var mest jag som pratade, han ville absolut följa mig hem efteråt, jag sa ok men när vi kom till min port sprang jag bara in. Det låter inte så misslyckat, men jag är bara så himla trött på att träffa intetsägande män!

• Anonym (huuu)

jag har också en mardrömsdejt..Det var en kille från internet. Vi hade inte skickat bilder innan..smart som jag var så trodde jag att hans beskrivning av sig själv skulle vara sann.
    Bodde hemma hos mor på den tiden. Han kommer för att hämta mig, vi ska till stan en sväng. Det var det magraste jag sett i hela mitt liv. Och hans tänder "huuu", de var illgula!! såå äckligt! Mamma ringde och rågade hur det gick, om hon skulle hämta mig. Vilket jag blev mycket tacksam över.. SÅ sitter vi i hans i och väntar på mamma..Då lägger han sin arm runt mitt nackstöd, sådär fånigt som man sett på film! och han har snus i käften som rinner över de hemska tändera.. sen säger han att han vill ha en puss!!!!!! herremingud.. nej säger jag..men han tjatar och säger att jag inte får gå förrän jag gett han en puss. Så jag tar ett djupt andetag ocg ger han en liiiiiten snabb puss, sen springer jag ut från bilen!! och kutar över parkeringsplatsen..

• Charlie Bravo

Väldigt roande läsning. Dock har jag märkt att det i princip enbart är tjejer som har skrivit. Finns det inte några killar som kan berätta om dråpliga dateepisoder? Mina egna erfaranheter av dåliga dater är "tyvärr" rätt begränsade.

• malinka2

cHARLIE BROWN: Jag har en story som ivarjefall handlar om en kille (min kompis) han va på dejt med en söt o ganska rättfram tjej. Dom käka middag o skulle vidare ut på krogen, trivdes bra tillsamans TILLS tjejen blir lite för full, lutar sej över bordet o halv viskar "Jag har mens men jag kan rida av dej med röven om du vill"

Jisses som vi ha retat honom för det!!! Analsex i all ära men denna kille blev enbart äcklad

• ExAnimo

Hualligen ryser lite igenkännande då jag läser andras berättelser om sina dejter.

Själv hade jag för flera år sedan en träff på ett cafe med en kille som jag pratat med på internet. Vi bytte mobilnummer för att kunna ringa varandra och känna igen varandra inför dejten.
    Vi kan kalla honom för Kalle fortsättningsvis.

Kalle kommer och är väl sådär allmänt trevlig. Vi fikar och pratar om ditt och datt.
    Men inga kärleksfulla vibbar från min sida uppstår.
    Jag tackar för sällskapet och bestämmer mig för att gå.
    Vi bestämmer inget om en fortsatt kontakt.

När jag ska gå tittar han intensivt på min bakdel och försöker nypa och kläcker ut sig
    - Men du var ju skitsnygg juhh.

Jag blir lite irriterad och går vidare och låtsas inte höra. Jag hör inte av mig till denna person.

Några veckor senare.

Jag hade oförutsett barnledigt några timmar på kvällen efter jobbet och satte mig på en pub för att plugga inför ett prov nästkommande dag.

Då kommer denna Kalle in med en kompis till samma pub.
    Artig och trevlig som man försöker vara så hälsar jag på dem.
    Förklarar och ursäktar mig med att jag inte är direkt social för att jag håller på och förbereder mig inför ett prov.
    ( känner mig lite irriterad över att killen inte riktigt förstår piken om att jag vill sitta ifred. Förklarar flera gånger att jag behöver verkligen på sitta ensam och studera, byter till och med bord för att markera mitt ointresse.)

Under kvällen som jag sitter där och pluggar, kommer flera ca 10-15 stycken av mina gamla dart vänner in ( de ska ha dart tävling på stället ) Dessa dartvänner hade jag inte mött på flera månader. Alla hälsar glatt på mig och det uppstod ett regelrätt kramkalas.

Kalle och hans kompis ser detta, men jag anser mig inte vara skyldig honom att förklara omständigheterna, eftersom vi inte bestämt någon dejt.

Jag pluggar vidare och mina dartvänner kommer lite då och då och bjuder på en öl och sätter sig ner några minuter och vi pratar om mitt förestående prov nästkommande dag.
    Får lite råd och stöd i olika problemlösningar och vi har allmänt trevligt.

Klockan går och det börjar dra ihop sig för att jag ska åka hem med sista tunnelbanan för kvällen. ( jag bor på ett ställe gud glömde på kartan då han planerade kommunala färdmedel och oresonligt tidiga sista avgångar. )

Ser i ögonvrån att Kalle också börjar klä på sig sina ytterkläder samtidigt som mig.
    Han följer efter mig till tunnelbane stationen. Vid stationen upptäcker jag att sista tåget har redan avgått. Beslutar mig för att gå över en stor trafikerad  och hög bro för att försöka hinna med bussen.

Väl framme vid brons fäste möter jag en dartkompis som varit och handlat kvällsmat och vi pratar några minuter.
    Då hör vi båda hur denna Kalle skriker. - JAG VISSTE ATT DU HADE BESTÄMT TRÄFF MED EN KARL. DIN JÄVLA HORA.

Jag och dartkompisen tittar förvånat på varandra och mumlar något om tokiga människor.
    Kompisen går hem till sig och jag hastar vidare över bron,.

Då hör jag någon som kommer springandes efter mig. Det visar sig vara Kalle som är hysterisk och skriker att jag är en jävla hora som sviker honom sådär. Han knuffar på mig och är alldeles högröd i ansiktet.

Vågar inte svara honom utan går vidare. Livrädd att han ska knuffa mig och välta mig över denna höga bro ner i vattnet. När jag inte svarade tillbaks började han snyfta och bedjande skrika - MEN FÖRSTÅR DU INTE ATT JAG ÄLSKAR DIG. 

Han sprang framför mig och bakom mig ena sekunden hotfull och knuffandes, nästa sekund nästan som en hundvalp på med sina knän på marken bedyrande sin kärlek till mig.

När jag äntligen kommit över bron och framme vid busshållplatsen som ligger öde och tom. Inga bebodda hus i närheten, börjar jag bli riktigt rädd.
    Kalles beteende är riktigt hotfullt och han börjar sparka och slå på saker omkring mig.

En taxibil kommer och jag springer och hoppar in och ber chauffören köra för allt vad tyget höll.
    Väl i taxins trygga värme, kommer chocken och jag börjar gråta.

Mobilen ringer oavbrutet och när jag svarar så är det kalle som är hysterisk och hotar mig. Jag stänger av mobilen efter ca 100 likadana samtal.

På morgonen när jag sätter på mobilen igen så hittar jag åtskilliga sms där Kalle skriver att det är mitt fel att han ligger på tågspåret och att det är min skyldighet att förklara för hans dotter varför pappa tagit livet av sig.

Numerar varnar jag alla för att lämna ut sitt namn och nummer till män på nätet
    Vågar inte träffa en dejt från nätet igen.

Svar på tråden Din värsta date!