Det var med minsambo. andra gången vi träffades som "mer än bara vänner".
Vi skulle på nyårsmiddag hemma hos en kompis, millenium och allt. jag hade gjort slut med förre pojkvännen runt Lucia. Nere på stan på nyårsafton träffade jag på honom (mitt ex). Han bodde i en annan stad och vi hade inte setts på två månader, det här var alltså första gången vi sågs sen vi gjort slut några veckor innan och dessutom första gången på två månader. Vi hälsade och pratade lite. Under samtalets gång kröp det fram att han skulle på samma middag som mig. jag spelade lugn då, men sen sprang jag hem och ringde upp min kompis, och frågade vad f-n hon bjudit honom för när hon visste att vi gjort slut och jag skulle komam med en annan (som hon hade bjudit). Det var inte hon som bjudit honom utan en annan av våra kompisar som cokså visste hur det låg till mellan oss. panik!
Daten kom och hämtade mig och vi åkte till middagen. Där var det mest pinsamt, jag var fly förbannad på exet och på kompisen som bjudit honom trots att hon visste att vi nyss gjort slut och jag skulle dit med en annan kille. exet försökte få tillbaka mig och höll sig i närheten hela tiden, när jag skulle visa daten något satt exet där bredvid mig på andra sidan, superpinsamt för alla inblandade.
vid matbordet blev vi dessutom placerade så att daten satt mitt emot mitt ex, och jag satt bredvid daten mitt emot kompisen som bjudit dit exet. det var den kyliga ändan av bordet.
när maten var slut åkte extet därifrån efter att ha tjatat på mig att följa med men jag vägrade. sen åkte vi till en annan fest, där befann sig datens syster som jag aldrig träffat innan. jag drack en klunk ur en grogg jag fick av någon där och sen blev jag jättefull (fattar än idag inte hur det gick till, alla blev jätteförvånade för jag hade ju inte druckit mer än något glas vin innan) och kräktes inne på toa och klänningen jag hade på mig som jag sytt själv och jobbat på en hel termin för den här kvällen sprack så jag fick ha kappan på mig och över tolvslaget sov jag på den nyktre datens arm och dregglade ner hela honom. innan det hade mitt ex ringt hur många gånger som helst på mobilen, och värdarna för festen hade blivit osams nästan alla där och vi åkte därifrån i 2-3 snåret efter att det blivit mer bråk och jag nyktrat till så pass att jag kunde åka hem. Jag hade klämt ur mig att jag älskade honom också någonstans i all villervallan, men det vågade han inte tro på fast jag menade det verkligen.
några dagar senare bestämde vi oss i allfall för att det var vi.
Idag 7 år senare är vi fortfarande tillsammans och planerar bröllop så det ledde till något gott i slutändan i alafall
men så gick det till första gången jag träffade min svägerska, undrar om hon fick något vidare intryck av mig