• Charlie Bravo

Din värsta date!

Läste på danska Ekstrabladet idag där man kan rösta på den värsta datingupplevelsen. Rätt underhållande berättelser, så varför inte köra samma koncept här?

Berätta om Din värsta datingupplevelse (behöver inte innehålla sex). Värst vinner!

För inspiration läs följande (på danska dock)

ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/article266469.ece

• Svar på tråden Din värsta date!
  • Ostkustens Pärla

String på en karl!! Skrattar ihjäl mig!!! Hohoho!!! Skulle ha velat se din min när han sa det!!!

• Anonym (String!)

Ja det hade nog varit en syn för gudarna att sett den, jag vet inte varför men jag tycker det är så j*vla äckligt på killar!

Synd att jag inte filmande det, skulle passa bra på dolda kameran...

• Anonym

här har ni nog en av de äckligaste i alla fall...

skulle träffa en kille som var bästa vän till min mammas pojkvän, han var 15 år äldre än mig också kan man ju tillägga. HAN bestämde att vi skulle träffas hemma hos min mamma och käka något gott som han tog med sig och jag var dum och sa ja (för vad kan hända? mamma känner ju honom osv) När han kommer dit så har han tagit med sin 2åriga son. Och framför honom så försöker han pussa mig på munnen och hålla på, fastän jag bara träffat honom en gång tidigare!

Sonen somnar och jag har verkligen totalignorerat killen under hela kvällen genom att lösa sudoku och bara svarar "mm.. nää.. ok" till allt han sagt i hopp om att han ska dra hem nuuuuu!

Nää! För helt plötsligt utan någon förvarning så får jag en omskuren kuk 20 cm ifrån mitt ansikte och han säger då "Smaka! Jag lovar, det är gott!!" BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

Han tog sonen med sig hem utan att säga något efter att jag skrikit rakt ut att han är dum i huvudet.

• RebelRose

Jag var väl 18-19 år och var på affären med min farsa och bästa kompisen,jag hade skittråkigt och skojflirtade lite med en kille & när jag skulle gå förbi kassorna så vinkade jag lite åt honom

Senare på kvällen så ringer telefonen hemmavid och får ett "Öhhh,det här kanske låter konstigt men var du o handlade i dag?"
    Då har karln tagit regnummret på farsans bil och på så sätt fått hemnummret(!)

I allafall så gick jag på en date med honom(Han var ju så ihärdig)han var 7 år äldre än mig och vi satt på ett cafe o snacka och kom överrens om att träffas hemma hos honom på kvällen o se en film.

Karln var SÅÅÅ tråkig,han pratade uteslutande om sitt ex(Och hur hon vart otrogen osv osv) och det slutade med att jag SOMNADE sittandes i hans soffa!
    Han väckte mig,Jag mumlade nått om att jag var trött, och ringde min skjuts som kom ganska omgående..

Nästa dag messar han och vill träffas igen!(ja,jag kan ha antytt nått liknande när jag försökte smita därifrån)
    `
    Är det ett gott tecken när daten somnar?

Jag svarade nått undvikande och hörde inte av mig mer,sen,efter ca 1 år får jag ett mess"Jag såg dig idag, har inte glömt dig,har du glömt mig?"
    jag svarade inte..

Ca 2(!)år efter så kommer han fram till mig och min dåvarande sambo på krogen och frågar vad han gjorde för fel.
    Jag berättade det för honom.

Det var bland det värsta i dateväg jag varit med om..

• Anonym

Anonym,

Ha ha ha, det var verkligen en date att minnas. Att du bara kunde gå med på att data en karl hemma hos din mamma.

• RedMe

haha ja dessa nätdejter.. Jag chattade en del när jag gick i högstadiet och då var nätdejting ganska nytt.
    Det var en helg som jag fick låna min brors lägenhet och jag hade iaf chattat med en kille i många timmar. Han verkade supergullig o vi hade mycket gemensamt. Sen fick vi för oss att prata i telefon, vilket vi gjorde i flera timmar. Väldigt varm röst o bla bla.. Vi bestämde att vi skulle ses dagen efter (!!). Han bodde ett par mil från mig så han skulle ta sin bil till Göteborg.
    På vår mötesplats väntade jag, och helt plötsligt kommer den blekaste killen med de mest vattniga ögonen och säger hej. Jag ångrar nu att jag inte sa att jag var någon annan haha.
    Vi käkade på mcdonalds o där börjar den största blodådren jag någonsin sett pulsera i hans panna. Ville mest därifrån.
    Det var ingen otrevlig kille, utan bara så fruktansvärt mesig o ugly. Sen körde han hem mig, och då kikade jag i hans baksäte och där låg en fullpackad väska med tandborste o allt. -han ville alltså sova med mig.
    Jag fick så dåligt samvete så jag bjöd in honom.
    När vi hade chattat så hade vi pratat om sex också, så han var nog inställd på att vi skulle göra det med, men det var big NO NO för mig. Käkade några vindruvor o det tyckte han såg såå sexigt ut.
    Han fick iaf sova på soffan. Jag kunde inte riktigt sova den natten av förklariga skäl, och när jag kikade ut på om han sov så satt han upp i soffan och stirrade rakt fram. Jag somnade om och några timmar senare när jag vaknade igen satt han likadant. På morgonen frågade jag ifall han ville ha frukost, men han drog illa kvickt, vilket var super skönt! Ville bara att han skulle försvinna.
    Nu såhär efteråt fattar jag inte att jag vågade släppa in en helt okänd kille o låta honom sova på soffan. hua..

• Anonym (äcklet)

haha fyfan vad kul.

jag dejtade en några år äldre kille, jag var 16. Han var väl 21-22 någonting.

Jag hade varit singel ett bra tag och höll nästan på att bli smått desperat. Jag började chatta med en kille på msn och han verkade trevlig och bodde nån km bort bara. Vi övergick till att prata på telefon och jag såg fram emot att få träffa honom.

Tills han började prata om sex, sex, bara sex. Han visste att jag var oskuld och sa något i stil med "Hur länge tänker du vänta innan du har sex om vi blir tillsammans?"

Ung och dum som jag var så träffade jag honom ändå. Och ännu dummare var att jag åkte med honom i hans bil, alldeles ensam. Ingen visste ens att jag skulle träffa killen!

Vi kommer hem till honom och han sätter sig nära, nära. Han kysser mig och han smakar BAJS i munnen! Jag höll ärligt talat på att spy. Och hans tunga var sträv. Usch!

Sen skjutsar han mig en bit.

På kvällen ringer han igen och frågar när jag vill ha sex med honom. Jag svarade att jag inte visste. Jag hade inga planer på att träffa killen igen. Feg som jag var vågade jag inte säga det till honom.

Han smsade och ringde så gott som flera gånger / dag. Han ville ta med mig ut i någon stuga med hans mamma och broder. Det var inte så att jag uppmuntrade honom till att ringa mig, jag blev lite elak nästan. Ignorerade honom.

Droppen var när han sa att han skulle köpa ett smycke till mig, för han älskade mig så mycket. HALLÅ, vi hade setts EN gång.

För att komma undan hans klor sa jag att jag var tillsammans med en annan kille, och han blev jättearg. Men sen blev det lugnt..

Sen, kanske ett år senare, ringer han och säger "Du får 1000 kr till mobilen om vi blir kks. Du skulle behöva lite falukorv i dig"...

FYYY, jag vet ingen hemskare/äckligare människa och när jag för någon vecka sen hörde att en av mina kompisar dejtar honom rös jag riktigt ordentligt!

Jag och min bästis kallar numera killen för "Snigeln"

• RedMe

anonym(äklet): fasen vilken creepy kille! och jag håller med dig att man verkligen var ung o dum när man satte sig ensam i bilen med dessa okända killarna utan att någon annan vet om det.

• Anonym (pinsam)

Jag skulle på en blinddate i gymnasiet, alla visste om det och snackade en massa om det. En kompis ville följa med för att se att allt var okej, men jag ville åka ensam. Vi skulle träffas utanför Åhlens oxh jag stod där och väntade. Sista infon jag fått var att personen var ganska kort. Skitsamma tänkte jag, han verkar trevlig och det är ju huvudsaken!

Utanför Åhlens kom sedan en kvinna på kanske 30 fram till mig, jag var väl 15-16. Jag funderade på vem det kunde vara och insåg sedan att hon var min blinddate. Vi åkte hem till henne för jag tänkte att "vem vet, kanske jag är homosexuell innerst inne?". Hur som heslt hade vi ingeting gemenasmt. Honv ar jättefeministisk, homosexuell och ute efter ett seriöst förhållande där planen var att åka utomlands och insemineras, ja hela paketet alltså. Allt jag ville ha var en kille att hålla i handen och gå på bio med.

Ja, det var den mest misslyckade date jag varit på, eller den kanske näst värsta - här kommer nästa...

Senare i gymnasiet blev jag väldigt kär i min bästa väns kompis (kille ).  Jag skickade några annonyma kärleksbrev till honom  och min kompis tyckte väl att jag måste berätta att det var jag. Jag menar, vi satt ju med honom i matsalen och hon stod väl inte ut med att jag satt tyst och generad hela tiden.

Åter kom mina kärlekstankar ut till en massa personer och min kompis och jag bestämde att hon skulle berätta att det var jag som skickat breven då han var hemma hos henne. Sen skulle han ringa mig eller höra av sig på MSN. Haha, senare under dagen skrev han från hennes msn typ "Jasså, du är kär i mig. Nåväl, det var inte så svårt att lista ut." Vi började maila varandra och fann att vi hade några gemensamma intressen. När vi träffades var jag dock mycket blyg.

De gånger vi var på dejt så sa jag inte ett ord. Alltså vi kunde vara ute på promenad i flera timmar och inte ett ljud fick jag fram - så nervös och förälskad var jag. En gång var vi hemma hos honom och jag hölll på att missa sista bussen. Han fick låna sin pappas bil (han hade precis fått körkort) och köra mig för att jag skulle hinna och på grund av det kom pappan för sent till ett möte.

Det tog slut mellan oss då han inte tyckte han fick ut så mycket av min tystnad. Sista dejten kramades och pratade vi dock en hel massa så det var synd. Eller inte synd för jag är ju lyckligt gift med en annan idag, men det förhållandet hade gärna fått tagit sig i alla fall en stund.

• Tranquility

Jag har en annan mardrömsdejt också..
    En god vän till mig ville ordna blinddate med en kille hon kände och som hon sa var jättegullig.
    Hon gav honom min msn och vi började prata på nätet..
    Först sa han att han var ensamvarg så jag skulle inte ha några förhoppningar. Det hade jag inte heller, men vi tyckte att vi kunde ju surra på msn iallafall.
    Vi pratade i ett par dagar om allt möjligt och han verkade jättegullig, Hade sett honom på bild och han var väl inte min dröm-man precis men jag tänkte att utseendet är ju inte allt och han verkar ju jätterar.
    Vi bestämde en dejt och han skulle komma hem till mig och titta på film.
    När jag såg honom i verkligheten fick jag en smärre chock. Han såg inte alls ut som jag tänkt mig. Han såg ut som en liten mupp där han stod med kepsen nedtryckt över skallen, en jacka som nådde till knäna och ljus lite gnällig röst.
    Men jag tänkte att jamen jag måste ju ge honom en chans iallafall..
    Vi kramades lite men det kändes inte riktigt rätt.
    Efter det dejtade vi ett par gånger och efter någon vecka frågade han om han skulle flytta in hos mig och jag fick panik..
    Jag försökte förklara att jag ville ta det lugnt, dejta och se om det KANSKE kunde bli något.
    Pratade med min vän som bad mig ge honom en chans, alla sa ju att han var så gullig..
    Men det kändes bara fel..
    Jag försökte verkligen, men det fungerade inte. Efter en månads dejtande sa jag till honom att jag inte ville träffa honom mer.
    Jag kunde verkligen inte se det fina i honom som alla sa att han hade.
    Då började helvetet..
    Han trakasserade mig i 2 månader efteråt. Skrev hot och anklagelser på MSN, skickade mejl och sms där han skrev att han älskade mig och skulle ta livet av sig om han inte fick mig. Jag bad honom lämna mig ifred. Då ville han träffa mig för han ville att jag skulle säga honom öga mot öga, att jag inte älskade honom! Jag trodde aldrig jag skulle bli fri, men han gav upp till slut.
    Det var ett helvete rent ut sagt.
    Aldrig mera blinddejts för min del!

Svar på tråden Din värsta date!