• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • Dino78

Men vad spelar det för roll vilket språk hon talar? Nu är det så att hon VET hur man stavar det men väljer att stava det på annat sätt. Det spelar ju ingen roll när det sker i hennes eget krypin. Man behöver inte bemöta andra medlemmar med dryg attityd för det.
    Alla tar inte lika allvarligt på svenska språket.
    jag tycker personligen att man ska stava rätt i alla lägen men det är ju inget som säger att alla måste göra detsamma.

DIF i själ och hjärta
  • Wida

Skriver man princessrum och kryddar det med diverse särskrivningar drabbas man genast av mina fördomar.

Men det finns nog värre öden.

• aleksa98

Fru Allerdahl

Nä det e väl ingen gissningslek. Jag har väl aldrig bett folk om att dom ska gissa vilket språk vi pratar. Eller har jag? Jag kan inte förstå vad det har för betydelse vilket språk vi pratar och varför det e så interessant

• aleksa98

LillaLulla
    Ja tydling e det så. Vi och typ 3-4 miljoner till men ok, du vet ju bäst. Så återgå du till din lilla cat och prince och what ever.

• Fru Allerdahl
    aleksa98 skrev 2007-02-04 15:13:51 följande:
    Fru Allerdahl Nä det e väl ingen gissningslek. Jag har väl aldrig bett folk om att dom ska gissa vilket språk vi pratar. Eller har jag? Jag kan inte förstå vad det har för betydelse vilket språk vi pratar och varför det e så interessant
    Okej, förstod bara inte varför det är hemligt... Men eftersom du skriver att det stavas så på DITT språk så undrar man bara!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. THEODORE ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 02-09-06 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • aleksa98

Fru Allerdahl

Ja men du kan väl inte tro att prinsessa stavas likadant världen över. Så ngn stavas det faktiskt med c och ngn heter det ngt helt annat. Så e det med språk

• Röding

aleksa98:

Om du ska skriva ordet "prinsessrum" på ditt modersmål (serbokratiska?)så heter det inte princessrum utan något helt annat, eller hur?

För övrigt så använder vi företrädesvis svenska språket i det här forumet. Om någon skribent väljer att "misshandla" språket medvetet, så finner jag det obildat.

• aleksa98

Röding

Absolut så heter det inte princessrum på serbiska utan ngt annat. Jag har inte hängt upp mig på själva ordet prinsessrum utan jag skrev att jag stavade ordet prinsessa i MITT bild galleri med c, det e det ända jag har skrivit. Jag har inte någonstans skrivit ordet princessrum

• Linda1976
    aleksa98 skrev 2007-02-04 14:48:09 följande:
    LillaLulla Ungerska e inget slaviskt språk, den går innom samma gren som finska.
    finsk-ugriska språk (även samiska och estniska)
    A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • LaSexorcisto

verkar som att tråden spårat ut lite??
    Princess är ju den engelska stavningen, Prinsess den svenska.

Svar på tråden Hur stavar du detta?