• Dino78

Hur stavar du detta?

Kikade nyss i en tråd på en mamma som hade kort på sin dotters jättefina rum, där stavades det Princess. Själv har jag alltid stavat med S ist för C. Förutom om det gäller Princesstårta...så nu blev jag osäker
    Måste starta en omröstning så ni inte tror att jag lämnat FL, jag är bara lite inaktiv då jag jobbat under en månads tid. Om en vecka dock är jag arbetslös igen

DIF i själ och hjärta
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur stavar du detta?
  • aleksa98

Fru Allerdahl
    Så du fattade inte när jag skrev tata är pappa och ljubav är kärlek, konstigt. Ingen annan mer än du har läst det så men visst det e mitt fel och inte ditt.

• mamman Linda

Det lustiga är att dom som ofta skriver prinCessa är samma personer som gör förkortingen "sessa" av samma ord...
    OM det nu stavas prinCessa så ska man väl förkorta det till "cessa"? Men det är det ingen som gör

Princess är engelska
    prinsessa är svenska...

Men nog har det hänt att jag bytt ut S.et på ett C när jag skrivit...totalt påverkad av "disney princess" hysterin

Snubblar fram...
  • aleksa98

Rokka Jill

Jag skrev mitt språk mest för att jävlas, så klart e det inte bara mitt när det delas av ett helt land, men det var så himla viktigt för folk att veta vilket språk vi talar här hemma och jag tycker inte att dom har med det att göra

• aleksa98

mamman Linda
    Syftar du på mig då eller? För att jag har skrivit både princessa och min sessa. Jag undrar hur många som du har varit inne hos skriver både sessa och princessa. haha men detta e löjligt. Jag snackar väl svenska oxå, får jag inte skriva båda?

• mamman Linda
    aleksa98 

Nej alltså jag har "stört mig" på det är med princess en längre tid just att prinsessa har blivit princessa...i 90% av fallen man läser ordet prinsessa är det stavat princessa och då har jag lagt märke till att det i samma mening eller meningarna efter som det skrivs "Sessa"
    Vissa grejer reagerar jag helt enkelt på och stör mig på Princessa är en sån sak och just därför märker jag ju när det är felstavat betydligt oftare än de personer som inte stör sig på det
    Snubblar fram...
  • Göteborg
    aleksa98 skrev 2007-02-04 18:07:35 följande:
    mamman Linda Syftar du på mig då eller? För att jag har skrivit både princessa och min sessa. Jag undrar hur många som du har varit inne hos skriver både sessa och princessa. haha men detta e löjligt. Jag snackar väl svenska oxå, får jag inte skriva båda?
    Personligen tycker jag det vore skitcoolt att kunna två språk flytande  
  • Fru Allerdahl
    aleksa98 skrev 2007-02-04 18:00:54 följande:
    Fru Allerdahl Så du fattade inte när jag skrev tata är pappa och ljubav är kärlek, konstigt. Ingen annan mer än du har läst det så men visst det e mitt fel och inte ditt.
    Vad du tar åt dig på fel sätt hela tiden... Många skriver ju t.ex
    pompaj = morfar & pomma = mormor (alltså enligt sina barn som inte kan säga det rätta än ) varför skriver du då "det e mitt fel och inte ditt." ? Jag har aldrig menat nått illa!
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. THEODORE ღ .?:*:?.♥.?:¨*:?. ღ 02-09-06 .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • aleksa98

Fru Allerdahl
    För du skrev ju att du inte kund hjälpa att jag hade skrivit det på det viset att du tolkade så.

• AlexandraK

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-04 09:50:58:
    Försök hålla ner tonen lite, blir värsta elaka tonen och det tycker jag inte behövs.

Inte hjälpte det att du skrev så... Ibland känns det som om familjeliv.se är en sida för att få ut sina aggressioner på.
    Folk kan bråka om ALLT på den här sidan. Fattar inte hur man orkar...

Svar på tråden Hur stavar du detta?