• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Catchie80

Hur fasen kan man döpa sin dotter Cruella? Det kommer ju från engelska "cruel" som betyder ond. Usch! Eller Knatte Fnatte och tjatte? Vad kommer härnäst? Baloo? Kalle Anka? Musse Pigg?

Nej, det är för mycket.

En väninnas son heter Movitz. Coolt gulligt och fult samtidigt. Kan inte bestämma mig..

• Catchie80

namnam

Jösses....

Fast det finns väl nån kändis som heter Musse förresten?

Jaja, fruktansvärt är det enligt min mening iallfall...

• Avelyn

Känner till en Engla som är är 40+, inget som känns vidare konstigt.

• Catchie80

ollikk

vilka är det synd om?

• DEB

Jag känner en Engla som är i 70-årsåldern och en annan som är 25... Engla är ett gammalt namn så inget konstigt med det.

• snartfaster

Honungsmåne är ett efternamn, tror jag. jag läste en artikel om ett par som gifte sig och bytte efternamn till Honungsmåne (tror de tänkte på Honeymoon).

• ollikk

ni som är så emot namnen. ni låter som gamla det-var-bättre-förr tanter. och varför bry sig, era barn behöver inte heta musse och ängla och om andra vill ge dessa namn till sina kids så why not? vad är det som är så fel? visst får man tycka saker, att den där stolen är ful, det där namnet konstigt men varför haka upp sig så på det?
    och det är inte synd om barnen för att dom heter snövit, det är synd om barnen om dom svälter och blir misshandlade tex. stackars henne för att hon heter ängla? stackars er för att ni hakar upp er.

• Catchie80

ollikk

?

Stackars dig istället som inte kan acceptera att andra också har åsikter. Herregud vi diskuterar vilka namn vi tycker är fula resp fina det är väl inte världsomfattande eller?Tråden handlar om barnnamn, så då diskuterar vi det. Gå till en annan tråd om du inte tycker det är okej att diskutera saker som tråden handlar om.

Det är nog du som hakar upp dig inte vi.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!