• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • snigelfart

Ja det där med namn är svårt. Ska passa när man är liten och sen när man är stor. Hur kul är det t ex att heta Rasmus när man är 50???

Bebis kommer i augusti...:)
  • Honey1982
    snigelfart skrev 2007-02-09 13:44:35 följande:
    Ja det där med namn är svårt. Ska passa när man är liten och sen när man är stor. Hur kul är det t ex att heta Rasmus när man är 50??? Bebis kommer i augusti...:)
    tycker inte att engla och så är värst. tänk att vara 15 år och heta skorpan då? skorpan johansson.. näääe
  • Miafialoppenkorv

Jag tycker att alla har rätt att ge sina barn de namn de vill. Modet växlar och de namn som var "töntiga" igår är superpoppis nu..

• Catchie80

Men vad tycker ni om Benjamin då? Är det ett vuxet namn eller ett abrn namn, eller passar det alla åldrar?

svara ärligt nu.

• Honey1982
    Catchie80 skrev 2007-02-09 13:48:48 följande:
    Men vad tycker ni om Benjamin då? Är det ett vuxet namn eller ett abrn namn, eller passar det alla åldrar?svara ärligt nu.
    jag tycker att benjamin är ett otroligt fint namn som passar alla åldrar.
  • Catchie80

Honey1982

Åh tack! Jag ville ha ett ljust internationellt namn som passar alla åldrar och är fint. Sen var haj ju verkligen en Benjamin när han ploppade ut också.

• Beckah82

Jag tyckte Gunnar var coolt på en bebis!

De namnen börjar faktiskt snart vara på intågande igen så det är inte så farligt...

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070706♥
Svar på tråden Gulliga namn!!!!