• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Wida

Jajamensan!

Vad har du för fördomar?

• jojosmatte
    att såna som skriver såna inlägg är i 20årsåldern, har noll verklighetsuppfattning och är jävligt bittra på det liv de lever, så de förgyller sin vardag med att hitta fel hos andra för att framstå som lite lite bättre!!!
  • Wida

Där fick du till det!

Men det hade blivit så mycket snyggare om du hade hållit fingrarna i styr och låtit bli att använda smilies. Det är så mycket Lunarstorm över " ". Tyvärr.

Gör ett nytt försök!

• jojosmatte

...det får stå för dig

• Sexymala

Nike Bent då? (Alpina VM- 6:a igår!!)
    Hon är ju "kändis"
    Hon hette antagligen samma som liten gullig tvååring, som hon gör nu vid 25 (???) års åldern!!!

Och just det, just för hennes namn så kommer hon ALDRIG få ett jobb!! Och nä, vi kan ju inte ha en kändis som heter så!!! Fy, det går ju inte. Det är ju namn på ett litet barn!!

• Jenny1

Fast namnet Nike Bent låter i mina öron bara konstigt och konstlat... Om hon får jobb i framtiden har ju inte med saken att göra... Men namnet låter ju inte direkt förtroendeingivande... inte heller speciellt vuxet...

• Sexymala

Fast grejen är ju den att hon finns!! Och när man ser henne stämmer ju inget av det där.. Så varför ha förutfattade meningar!! Tycker det är skitcoolt!!

"Om hon får jobb i framtiden har ju inte med saken att göra"
    Jo, vissa i tråden påstår att namnet spelar in i jobbsökandet. Och det vet vi ju tyvärr att det gör, men att fler folk än arbetsgivarna tycker så är ju ett tecken på att det är en "folksjukdom" och inget "övergående". Tycker bara att det visar på förutfattade meningar, något som är så otroligt dumt!

• Jenny1

Att det finns en person med detta namn - gör väl inte saken bättre? Snarare tvärtom...
    Det är väl hemskt om man som förälder väljer att ge sitt barn ett udda konstlat namn (bara för att vara originell) som leder till att de i framtiden får svårt att få jobb?!
    Det kanske är nåt att tänka på för alla som funderar på Tindra, Ängla, Texas mm mm mm...

• Wida

Udda namn kommer ju vara VANLIGA i framtiden, förstår ni inte det? Det är ju på modet att hitta på nya namn till sina barn.

Det är jävligt trashigt, visst, men bortsett från det kommer ingen höja på ögonbrynen.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!