• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • ollikk

jag ser inget konstigt i att min läkare om 35 år heter tindra.

• ollikk

jag tycker puma är häftigt. som någon annan skrev här så kommer inte dessa ovanliga namn vara särskilt ovanliga om några år. jag tycker det är roligt att det startas namntrender men att det i slutändan ska handla om vilket namn man själv älskar. vare sig tvåtusen till heter likadant eller ingen alls.

• Wida

Namnam:

Men eftersom det är jättevanligt att ge sina barn sk "konstiga" namn nu kommer ju "konstiga" namn vara helt normalt på vuxna människor i framtiden.

Och det ÄR exakt samma process som när "gamla namn" kommer tillbaka. Man vänjer sig och plötsligt upplevs namnen som passande!

Är detta för abstrakt?

• HaltaLotta

Jag ser inte heller nåt konstigt i att vuxna heter Engla eller Tindra om sisådär 35 år! Då ÄR ju det namnet ett vanligt namn på vuxna också eftersom alla barn som heter det nu, har växt upp!

Dessutom är namnet Engla inget nytt, gulligt namn! Det har använts sedan 1600-talet i Sverige, dock med lite annorlunda stavning.

«·´¨*·.¸¸. **♥~Hemlis BF 070907~♥ * *.¸¸.·*¨`·»
  • Catchie80

En liten flicka i ett repotage om Ukraina (eller var det Kroatien?) hette Fjolla.

Stackars den tjejen om hon skulle bo i Sverige...

• ollikk

det skulle inte förvåna mig om tex filip betydde impotent i något annat land. stackars filip om han bodde i det landet.

• Catchie80

En jugoslavisk tjej i min skola hette Zenka Skepp (vet inte hur hon stavade efternamnet) och det uttalades exakt som svenska "sänka skepp". Hon blev så förnärmad att hon bytte namn.
    Det är tragiskt. Man ska vara stolt över sitt namn oavsett tycker jag. Det är ju den du är.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!