• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Unbornchild

ja..vad tänker man som förälder på när man döper sitt barn för honungsmåne? ängla och tindra har jag absolut inget problem..det är mest de här konstiga namnen, som just honungsmåne och puma som namnam tog upp.

• Namnam

Tänk att försöka göra karriär till tex stadsminister och heta puma
    Jag tycker att det låter lite porrigt

Lena Ph son Månfare känns inte heller som namnet på en vuxen karl, men han har nog ett namn till.

• Sexymala

Hur kan vi i förväg avgöra om ett namn inte kommer passa personen när h*n blir gammal?? Det vet vi ju inte förän när personen är gammal och då har vi antagligen vant oss vid namnet.
    Man behöver inte förstå sig på andras val på namn till deras barn, men däremot anser jag att man måste acceptera det!!!

föresten, är det namnet som gör personen eller personen som gör namnet??

• ollikk

jag skrev i mitt inlägg att det är helt okej att TYCKA saker. men det är inte synd om barnen. det låter ju på er som att det är fruktansvärt och herregud herregud heter man så kan man lika gärna döö. ungeför. jag tycker också att det finns fina respektive fula namn men jag inte är det stackars anders för det. men jag antar att här diskuteras det BARA vilket namn som är fult och hur synd det är om barnen som heter så?
    men varsågoda.
    (och ja, det är så himla synd om mig och ja, jag stör mig på det men jag erkänner det iallafall.)

• ollikk

våre inte det undebart? en porrig statsminister?

• Unbornchild

Min medverkan i den här tråden är inte för att tycka synd om barnen, mer att säga min åsikt om saken och den är att jag själv aldrig skulle döpa mitt barn till et "konstigt" (enligt mig) namn. Sen ni föräldrar som gör det har jag full respekt för samtidigt som jag undrar hur ni tänker. thats it.
    Inte någon här som ska känna sig påhoppad eller något..det är ju bara våra åsikter.
    Ha de bra allihop

• Namnam

Men om vi ska vara så seriösa så ger faktiskt namn förutfattade meningar vid tex jobbansökan.
    Det är ingen hemlighet att man kan bli bortsorterad för att man råkar heta Hassan eller Ali.
    Jag kan tänka mig att det kan hända lika väl med en Månfare som söker ett jobb.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!