• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • MansonDust

Jenny1> Vad heter ditt barn då ?

• Beautiful disaster

Jenny1; Jag förstår dej helt & hållet. Kan inte vara lätt att ha namngett sitt barn till "W".

• softmamma

Lille-Bil är inte alls konstigt, det är ett mycket vanligt namn i  Norge!

• Jenny1

Jag skriver min personliga åsikt, sen hur det tolkas är ju upp till var och en... Har aldrig påstått att det ni tycker är fel, men alla har väl rätt till sin åsikt? Det var ju tråkigt att alla inte tycker som ni... Men hela den här tråden handlar ju om sk "gulliga" namn, och vad vi tycker om det.

Vad mitt barn heter har inte med saken att göra. Jag vill inte utelämna min familj för mycket, så därför har jag bara skrivit första bokstaven i hans namn - vilket är W.

• Beautiful disaster

Jenny1; Erkänn nu, du skäms för mycket över ditt namnval till sonen?

• Sexymala

Klart man får ha sin personliga åsikt, men det handlar ju om att dömma ut ett/flera namn. Det är ingen åsikt, det är en fördom, anser jag iaf! fördommar har vi alltid, men DÅ handlar dte om att veta om sina färdommar och försöka övervinna dem!
    Och visst, som många anser, så är det inte personen bakom namnet man dömmer, utan bara namnet. Den kopplningen fattar jag inte. Tro fasen att jag hade blivigt rent utsagt förbannad om min dotter hetat Tindra eller Ängla och jag besökt denna tråden!!
    Har man sådanna fördommar kan man lika gärna hålla käften tycker jag. Det är inget för världen att ha!! Det är inte konstigt att världen ser ut som den gör!

• MansonDust

Inte så konstigt att mobbing existerar när barn växer upp med detta.

• Beautiful disaster

MansonDust; Instämmer ! Ska våra barn verkligen behöva växa upp med denna otroligt, barnsliga inställning?

• Harley

När jag var liten så skämdes jag jättemycket över mitt namn och tyckte att det bara var gamla tanter som hette så..... Jag heter Anna!!

Namnet skämmer ingen om man inte skämmer sig själv sa min kloka mormor...

Svar på tråden Gulliga namn!!!!