• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • MansonDust

På tal om förtroendeingivande namn, så hade jag då hellre haft en läkare som hette Star än Jenny. Tänk vilken bra läkare Star måste vara !

• MansonDust

Eller Ninja. Henne kan man kalla en bra kirurg alltså

• Jenny1

Så bara för att man inte tycker om "gulliga", konstlade namn har man en fördom? Jag har och kommer alltid att ha en personlig åsikt om vad jag tycker om vissa namn, och det är just det - en åsikt!
    Vi diskuterar ju faktiskt namn här - inte person?!
    Så var vänlig och lämna min son och hans namn utanför det här. Jag håller inte på med personliga angrepp - och förväntar mig inte att bli angripen själv! (Det finns ett ord för det - mobbing).

• vinna

Kan säga att i början av 70 talet började Jenny bli poppis, innan dess var det ett namn som bars av gamla tanter. Vet en tjej född på 60 talet som heter Jenny och när hon döptes var det många i släkten som protesterade, de tyckte inte att man kunde döpa ett litet barn till ett "kärringanamn".

Alltså var generation har sina namn. Jag tror inte att någon kommer att höja på ögonbrynen när Tindra, Saga, Engla, Kevin och Liam är 35 år, lika lite som vi tycker att t.ex. Jenny är ett konstigt namn på en 30 åring idag.

• MansonDust

Jenny1> Ja det kallas att vara fördomsfull om man inte kan tänka sig att Tindra kommer bli läkare, utan bara jobba på McDonalds bara pga namnet.

• Dida

Ha ha ha! Håller med Star måste ju vara en grym läkare!

• MansonDust

Jenny1> Mobbing ja, du tror inte att Tindra blir mobbad av dina fördommar ?

• MansonDust

Vinna> Precis. Namnen kommer ju igen & har sina trender. Om 20-30 år så kommer alla Tindror & Änglor vara ganska många & namnen kommer inte alls var konstiga.

Och så vill jag fråga: varför måste man heta "som alla andra" för att bli accepterad ?

• MansonDust

Määh, attans ! Vet ni vad jag kom på ?! Jag måste nog ringa mamma & grina för att jag heter Cim och inte Amanda, tänk - jag hade kunnat bli *superhero-musik* läkare annars !

Svar på tråden Gulliga namn!!!!