• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Jenny1

MansonDust: På tal om förtroendeingivande namn, så hade jag då hellre haft en läkare som hette Star än Jenny. Tänk vilken bra läkare Star måste vara ! Känns det igen? Kom inte och påstå att det var en slump att denna jämförelse handlade om namnet Jenny? Jag använder varken ditt eller dina barns namn i mina åsikter...
    Detta visar ju en än gång vilken mognadsnivå du är på...

• jenni82

hm... min dotter heter engla och jag ser inte det som ett särskilt oseriöst namn.
    speciellt många äldre verkar uppskatta det eftersom det namnet var vanligare när de var små.

och med tanke på att folk vågar mer nuförtiden med namn och inte bara håller sig till det gamla tråkiga så kommer ju det vara en ganska bred variation och namn som tindra, ängla, star och allt möjligt kommer vara "vanligt"

det är väl inget fel med att folk vågar?
    skadar knappast barnen i längden.
    sen finns det som med allt gränser.
    men då kan man bara hoppas att sunt förnuft får råda.

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • MansonDust

Jenny1> Aldrig påstått att jag är mogen heller Inte snackat om din mognad heller & jag är inte, som du kanske är, helt seriös heller här inne.

Ja jag använde ditt namn ja, för att du skulle känna hur det kändes om du hade varit en Tindra.

• Jenny1

Jag har aldrig skrivit nåt om McDonalds! Kolla upp dina fakta innan du häver ur dig saker!

Och det är inte jag som skapat tråden. Jag tyckte den var intressant eftersom jag håller med ts. Men du kanske ska ta och läsa ts inlägg först...

• Jenny1

Men poängen är, att mig veterligen finns det ingen Tindra här? Men vi kan ju diskutera det könsneutrala namnet Cim istället? Om det får dig att känna dig bättre?

• Beautiful disaster

MansonDust; Där fick du så du teg va? Passa dej !!

• MansonDust

Om jag har misstagit mej ang. McDonalds så ber jag om ursäkt.
    Men jag tycker fortfarande att det är fel att klanka ner på namn. Jag vet att du inte skapat tråden, men du höll den allt vid liv.

• MansonDust

Javisst, diskutera mitt namn ! U do that

• Beautiful disaster

Jenny1; Här har du mor till en Mollyh *Räcker upp handen* samt så klev jenni82 fram & angav sej vara mor till en Engla.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!