• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Dramaonline

Eller kanske förnamnet blir det som får personalchefen att stanna upp och läsa just deras ansökan lite noggrannare i hela högen?

• MansonDust

stelpa> Kan svara för mej själv. Min barn heter som de gör just för att det är de finaste namnen jag vet. Bara för att de då är "udda" så behöver de inte förkastas. Samhället ska inte bestämma vad mina barn ska heta.

• Beautiful disaster

Jenny1; Vad anser du om namnet Björn? Är det tillräckligt "vuxet" & "förtroendeingivande" för din smak? Tänk dej Dr. BJÖRN Andersson.

• Jenny1

Min personliga åsikt är att det alltid är trevligt om man via namnet får vetskap om personen är man eller kvinna...
    Sen kommer jag alltid att ha svårt för "gulliga" namn, men det är ingenting jag säger till personen i fråga, utan min personliga åsikt.
    Nu avhandlades ju främst namnet Tindra, och inte Mollyh eller Engla...

Och främst så handlar ju denna tråd om nyskapade, konstlade namn, inte om en generationsfråga.

Och sist men inte minst - jag kan väl knappast hålla liv i en tråd ensam?

• MansonDust

Dramaonline> Kan stämma. Jag läser nog hellre om Ängla än ett vanligare namn, som 5 andra i högen också heter.

• Mirakelkaka

Står inte mycket vettigt alls här! Hejja MansonDust!

• MansonDust

Jenny1> Nej nu är vi rätt många aktiva här inne

Så ett förtroendeingivande namn är ett namn där man ser att det är en man eller kvinna ? Kan du förklara mer ?

• Beautiful disaster

stelpa; Släktnamn får mina barn, 2st vardera, fast som mellannamn.

• ModerBlå

Idagens samhälle (låter som jag är 100 år nu ) så tycker jag att folk döper sina barn till det mest underliga namn som helst.

När man döper sitt barn ska man ju tänka på att barnet förhoppningsvis vill bära det livet ut. Fast många föräldrar verkar inte tänka så....det tänker bara på vad dom tycker är gulligt, trendigt, häftigt osv stackar stackars barn......

**ja ser det snöar**
Svar på tråden Gulliga namn!!!!