• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Dramaonline

Nike tycker jag för övrigt är jättefint.
    Seger-gudinna, det är ju en jättevacker önskan för sin dotter.
    Och kortare än Victoria.

Tror faktiskt jag sätter upp det på listan.

• ChicaDora

Jenny1: vad säger du om alla utländska namn? ska de också säga dig om det är en tjej eller kille?

Tyckte dina föräldrar inte att Jenny var ett "gulligt" namn?

• MansonDust

ModerBlå> Ack, stackarna. Jag gillade inte mitt namn när jag var liten, bara för att folk sa att det var ett killnamn, inte för att jag tyckte att det var fult)
    Om folk slutade mobba varandra så skulle ingen reagera på folks namn ! Om föräldrar lärde sina barn att inte reta varandra pga kläder, namn etc - så skulle mobbing inte existera.

• ChicaDora

MansonDust: Jamen precis!! Att tycka att ett namn är fint, fult, accepterat eller ej? Vad ger det för värderingar för ens barn! När man hakar upp sig på så LÖJLIGA saker som att folk döper sina barn till GULLIGA namn som Tindra etc!

• jenni82
    jag tycker tindra är ett jättefint namn.
    var planerat att dottern skulle heta tindra, nör hon väl kom ut så passade det inte så det vart underbara namnet engla och nova i mellannamn. om det blir en dotter till någon gång som passar med det namnet så toppen.
    drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • Jenny1

Det avhandlades tidigare i tråden om svårigheten att få jobb med ett udda/ovanligt namn. Och mitt inlägg var bara en reflektion på vad någon annan skrev. Om det är så att personen får svårt att få jobb enbart för sitt namns skull - då är det väl hemskt? Det betyder inte att jag tycker att det är rätt...

Tycker man ska tänka på barnet i första hand - och inte på att man ska vara så originell som möjligt...

• MansonDust

Och vem bestämmer att vissa namn är "gulliga" & andra namn är det inte ? VAR går gränsen ?

• ModerBlå

Mansondust

Precis det handlar mycket om mobbning och det tror jag är svårt att komma ifrån...det kommer alltid att finnas barn som mobbar andra.....

Jag skulle aldrig kunna döpa mitt barn till något jag trodde dom skulle bli retade i skolan av.

**ja ser det snöar**
  • MansonDust

ModerBlå> Tänker man så, så låter man mobbarna styra.

• MeMayo

Jag hör till dom som gett min barn lite egna namn. Jag har tänkt tanken hur det ska bli när de blir vuxna men jag tror att så många kommer ha lite udda namn så det ska inte vara nån fara.
    Sen tycker inte jag att deras namn är extrema för det finns redan idag många äldre som kallas för Bobo även om alla inte heter det på riktigt. Även Dino finns det ganska många som heter. Så jag är inte orolig men tanken fanns där innan vi bestämmde oss.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!