Äh,
jag tror faktiskt man vänjer sej, så att säga.
När dagens Tindror och Änglor och Ninjor och Pumor växer upp sp har ju namnet växt med dem under hela uppväxten. Deras generation kmmer alltså tycka det är helt normalt, alla i deras omgivning har hetat sådana saker, precsi som alla hette Malin, Camilla, Pernilla, och Maria när jag växte upp.
Dessutom så tycker jag det brukar bli så att man förknippar namnet med personen, så att säga. Ängla låter faktiskt för mej som nån som mykcet väl kunde vara farmor t.ex.
Advokat Ängla Nygren eller liknande, jag tycker inte alls det låter så jättekonstigt, och när denna "kull" är i arbetsför ålder kommer det förmodligen att vara mera norm än undantag med dessa namn.
SÅ även om jag inte själv skulle döpa mina barn till Puma eller Ninja så tror jag inte det blir nån "issue" som TS beskrivit det.
Vad gälläer "vanliga" namn så tror jag Sonja och Rut kommer vara mycket ovanligare på arbetsför personal om 20 år än vad Ängla och Tindra kommer vara...
Era barn kommer sedan och sitta och hitta på "gammeldags" namn, som Sonja och Eva-Britt, "det är ju mycket roligare med nått som inte ALLA heer, Fy för "vanliga" namn som Ninja och Puma...