• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • xxmeyaxx

TS,
    Engla finns det ju dom som är 80 år som heter. Dom verkar inte ha lidit så värst mycket över saken. Det är som att man skulle säga att det är hemskt att heta Sixten som bebis. För Sixten eller Knut-Kurt är inte sött utan bara gubbigt. *rycker på axlarna*

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • MansonDust

Nu ska jag leka cowboy med Star

• Sexymala

JENNY1
    Jo, Ängla är visst på tapeten. Kolla TS om du är osäker!!

"Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson."

Moder blå
    Men vi vet väl alla att barn hittar de mest kostiga saker att mobba någon annan för! Det behöver inte vara dess namn! Självklart är det alltid det lättaste, men kommer de inte på något, så hittar de på något!!

När dessa Tindror kommer upp i 7 årsåldern o ska börja skolan tror jag inte att Lucas eller William går runt och mobbar dem för deras namn för att de tycker att deras nman är fult. Det är en fördom deras föräldrar fört över till dem!! Och det är ju det värsta av allt!! För om 7 år kommer tindra vara ett så vanligt namn så!! Precis som med kläder går namn i perioder!

• ModerBlå

MansonDust

Självklart ska DU välja vad dina barn ska heta och det som DU tycker är fint. Men om du tyckte att  tex Gurkmeja (bara ett förslag) var fint och du ville att ditt barn skulle heta det skulle du då döpa barnet till det....?tror du att ditt banr skulle vilja heta det? Förstår du vad jag menar?

**ja ser det snöar**
  • Jenny1

Man har väl sin egen gräns för vilka namn man tycker är för gulliga? Jag har i alla fall min (som säkert har märkts!)

Men allvarligt talat - alla gör väl accociationer till vissa namn? Puma t ex (som namn på en människa) låter nästan lite porrigt...

• miLLus

fortfarande.. ända namnet jag skulle starkt rekommendera att man inte döpte sitt barn är "Raptor bou" (och ja det finns en stackars sthlmare som heter så).
    DET är jobbigt att heta om man är 30 åring och vill blå NÅGOT!

• malin ulrika

Jenny1,
    jo en första association har man nog.
    Men alla känner vi nog nån med konstigt namn som man "vant" sej vid? Jag tror associationen "går över" sedan, om din bästa kompis hette Puma så skulle du nog inte tycka det var nått konstigt efter typ en vecka eller så...

• Sexymala

Puma tycker jag låter som ett väldigt fint namn på en tuff tjej!!

• ModerBlå

Man kan ju kanske tänka efter ett par ggr innan man döper sina barn till något konstigt!

Man kan ju fundera först om man själv skulle vilja heta så!!!

**ja ser det snöar**
  • malin ulrika

Moderblå,
    jag har en känsla av att de som döper sina barn till "konstiga" saker JÄTTEGÄRNA skulle vela hetat så, det är liksom deras natur. Fast så heter de nått "vanligt tråkigt" som "Malin" eller så.

Svar på tråden Gulliga namn!!!!