• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Beautiful disaster

ModerBlå; Det en förälder gör under en graviditet brukar vanligtvis vara att tänka igenon namnvalet OERHÖRT noga, både en & två ggr. Vissa byter namnförslag 100ggr innan dem tycker att rätt namn "klaffar".

• malin ulrika

...nästan viktigare i dagens globaliserade samhälle att man tänker lite internationellt... Typ "Jerker" kan vara ett mycket fint namn, men funkar inte så bra på engelska...

• ModerBlå

malin ulrika

Tror du? Ja kanske det....Jag heter nått jätte vanligt själv och ville även ge mina barn "vanliga namn" när dom föddes...

**ja ser det snöar**
  • ModerBlå

Beautiful D....

Det är klart att dom tänker på namn....men kanske inte så långt att de tänker att barnet vill heta så!

**ja ser det snöar**
  • Sexymala

Tur att smaken är som baken. Man kan få döpa sitt barn till precis vad man vill. Ovanliga, traditionella eller vanliga namn, MEN man behöve rinte ifrågasätta andras namnval! Det är lågt!!

• Jenny1

Man kan mycket väl välja namn som funkar internationellt, även fast de inte är för "gulliga", det har vi gjort.
    Men det är väldigt svårt det här med namn, är i v.17 nu och vi har en ganska stor lista än så länge...

• stelpa

ModerBlå, håller med, bara för att jag t.ex. gillade namnet Älstudsare bäst, så skulle jag ändå inte döpa mitt barn till det...

Och allt det här tramset att döpa efter kändisar...Eller kändisars barn...Fy bubblan. Hur kul är det att vara döpt efter Zlatan när han är gammal pensionär och bortglömd?!?

Nej, om man så gärna vill ha ett annorlunda namn: byta ditt eget!!! Så blir det inga problem för någon Så får du själv se hur det är att leva med just det namnet

• ModerBlå

Man kan väl åtminstone välja nått ur almenackan så barnet får en namnsdag!

**ja ser det snöar**
  • Beautiful disaster

malin ulrika; Precis ! Det har en väldigt stor betydelse i mitt fall då vi har engelsktalande släktingar. (Mina barns namn; Mollyh & Whilliam uttalas på engelska, likaså deras mellannamn; Selina Jane & Mattias Kristofer, MEN deras mellannamn är släktnamn, inget som är "taget ur luften").

• ModerBlå

stelpa

kunde inte sagt det bättre själv

**ja ser det snöar**
Svar på tråden Gulliga namn!!!!