• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Mamman med stort M

Ni som är emot alla nya namn borde nog ta er en tankeställare och fundera på hur det var FÖRR tror ni att alla namn funnits i all evighet eller?

Tyckte någon pratade om att bli mobbad för sitt namn. Det kan bli för vad man än heter. Om någon vill mobba en så spelar det ingen roll vad man heter - dom hittar på saker ändå!

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Anton 29/12-02, Mathias 24/8-04 & Mini i magen 10/4-07 ღ ¸.?°´¯)
  • malin ulrika

Stelpa,
    några invandrade Jesusar borde det väl finnas nånstans?

Almanackan uppdateras förresten med jämna mellanrum. De rensar bort lite "gamla" namn och sätter in nya.
    Har inte typ "Sonny" en namnsdag nu? Det hade han nog inte för 50 år sedan. (Är inte säker på just DET namnet, men vet att det HAR ändrats. Carina hade länge inte en namnsdag, men har det nu. Och Carina är väl ett rätt "vanligt" namn?)

Moderblå
    bara för att de inte har utländska namn i ditt barns klass, så måste det ju finnas, och frågan kvarstår alltså... Namnsdagar kan inte vara "styrande" för namn.

Ragnhild har namnsdag, men hur många väljer det som namn nuförtiden?

• Sexymala

Jenny1
    JA, det är svårt att förstå!!!
    Kan lixom inte se logiken! Skulle du möta en Tindra i din egen ålder (hypotetiskt alltså) och ni skulle bli bra vänner, skulle du då säga till henne" Ja, du är min bästa vän, men ursh, jag gillar inte ditt alldeles för gulliga namn"
    Det är precis så dina argument låter!!!

• xxmeyaxx

Varför var det bättre förr? Varför inte följa med utvecklingen?

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • ModerBlå

xxmeyaxx

för det första har jag aldrig sagt något om Engla eller Tindra varken att det är elakt eller något annat.
    Och bara för att Karln som heter Hitler i sverige och ej har döpt om sig så kan han ju knappast ha gått smärtfritt genom livet med det namnet!

**ja ser det snöar**
  • softmamma

Jenny1!!
    Har hellre namn som sticker ut i mängden ja..........än försvinner i mängden.
    Skulle aldrig döpa mina barn till Anna, Maria, Camilla för det heter redan halva sveriges befolkning.
    Men det är jag som person som är sådan.
    Jag gör inte som alla andra gör, jag har inreder inte mitt hem som alla bara för att det är inne just nu
    Jag sätter min egnen personliga tråd i det.................lika så på mina barn.
    Men du har så fel enligt mig............ Tindra kommer snart att toppa namnlistan för årets populäraste namn.
    Min äldsta sons namn som var ovanligt för 6 år sedan ligger på första plats på 2006 åsr namnlista.
    Tycker enbart att ditt resonemang är patetiskt!!!!!!!!!! 

• Beautiful disaster

Sexymala; Hahaha !!

• Minisen

Jag kan inte riktigt förstå varför man måste lägga sig i vad andra människor väljer för namn på sina barn...
    Alla väljer ju namn på sina barn utifrån vad de tycker passar just det barnet. Jag känner många med "ovanliga" namn och ingen av dom har någonsin tagit skada av det, själv är jag oerhört glad att jag inte har ett vanligt namn.
    Låt alla få ha sina namn ifred, vi är olika och tycker olika...
    Mvh Mini

• xxmeyaxx
    ModerBlå skrev 2007-02-13 13:52:00 följande:
    xxmeyaxxför det första har jag aldrig sagt något om Engla eller Tindra varken att det är elakt eller något annat.Och bara för att Karln som heter Hitler i sverige och ej har döpt om sig så kan han ju knappast ha gått smärtfritt genom livet med det namnet! **ja ser det snöar**
    Jag syftade mest på den här meningen,
    "Jag tänker på barnen och deras upppväxt!"
    När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • stinis84

till er som bara gillar traditionella namn: gillar ni bara vanlig husmanskost också? innan saker o ting blir vanliga är dom alltid nya o otraditionella. men dom behöver inte va dåliga för det? vem gillar inte tacos o italienskt?
    och datorer...och internet. finns mycket som nu mera klassas som supervanligt men för ett par år sen var det ovanligare. samma med namn. när våra barn växer upp kanske dom inte bryr sig om vem som heter tindra o månfare, men om folk som ingalill och göran?
    vem vet, det kanske är dags att uppdatera vår kära almanacka? låt folk bestämma vad dom tycker är fint. vill man sen byta namn så går det ju faktiskt...själv är jag en stolt stina!

Svar på tråden Gulliga namn!!!!