• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • malin ulrika

ticktick,
    ÄR det?
    Jag trodde det betydde baken?

• malin ulrika

Vinna,
    håller med till viss del.
    Jag var länge "Malin A"...
    Fast jag trivs med mitt namn även om det är vanligt i min generation. Det är ett släktnamn från både mamms och pappas släkt, och de kvinnor jag är namne med var rekordeliga dunder-fruntimmer som var lite "småkändis" i sina respektive städer, så jag heter gärna efter dem!

• ticktick

malin ulrika: Ja, jag har en vän med det namnet som bor i Usa och hon har haft en del "problem"... Men min poäng var egentligen att man inte kan gardera sig emot att namn betyder en sak på ett ställe och ett annat någon annanstans. Jag heter Emma, hört talas om Emmastol? Ganska fula är de... Liksom...

• vinna

Jag tror att föräldrar väljer namn som de tycker om och inte för att namnen är vanliga eller ovanliga. Varför inte försöka släppa sina fördomar och möta människor med öppet sinne, utan att ha förutfattade maningar om föräldrarna eller barnen. Man måste inte tycka att alla namn är fina men jag tycker nog att man måste möta personer, vilket namn de än har, med samma respekt.

• Pricken1

Ett inlägg i diskussionen om att namn ska vara internationella.
    Själv heter jag Åsa och har bott både i England och i Spanien och vet ni vad - det var lite omständigt att lära folk vad jag hette, men sen satt det, jag lovar. Man får bara vara lite inovativ och tänka ut läten som kan hjälp dem uttala ens namn: EX. O - like in over and sa. Det blir Åsa om du uttalar det på engelska - funkar skitbra!

• xxmeyaxx

Det spelar ingen roll vad du egentligen heter. Du kan bli retad för precis vad som helst.

Anna - Panna, Kaffepanna.
    Emma - Slemma
    Klara - Färdiga Gå!

Nora, Ulla och Britta kan ni nog räkna ut själva.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • malin ulrika

ticktick,
    nej visst kan man inte gardera sej! NÅNSTANS betuder ens namn garanterat nått annat...

En liten kul sidoparentes, vet inte om ni hört när Honda sulle introducera sin nya modell på Asien-marknaden. De skulle kalla den Honda Fitta.

Nån i Sverige fick nys om det... Hamnade naturligtvis i kvällspressen... Har sett Hondor här med "Honda Fit" istället, det kanske var det det blev istället...

Emmastolar tycker jag för övrigt är skitfina!

• Jenny1

ticktick: vilken underbar länk!!! Allt det jag försökt säga sammanfattat i ett dokument!!!

Svar på tråden Gulliga namn!!!!