• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Jenny1

Det bevisar än en gång, att jag och många till inte har så fel!

• Pricken1

Ja, när vi bodde i England var där en som hette Pippa, helt vanligt namn Det funkar liksom inte att tänka så, hur ska man kunna hålla reda på alla språk? Vem vet vart i världen våra underbara barn hamnar?

• Beautiful disaster

xxmeyaxx; Som mitt namn; Helena - Fena med de långa & sexiga bena, har jag fått höra många ggr. Klart att man kan reta alla namn som finns, men frågan är bara om det är så det ska vara? Som dessa barnrumpor i denna tråd - om dem inte skulle vara så "insnöade" i vad som är "vuxet" & "förtroendeingivande" i namnväg så skulle vi slippa bra många av alla dessa ret- & mobbingfasoner.

• vinna

Jenny1
    Vad menar du att länken bevisar? Vad är det du menar att du inte har fel i?

Vilka namn anser du själv är namn som passar alla åldrar? Varför är det synd om barn med vissa namn?

Enda anledningen att det är synd om någon som heter Tindra, Engla eller vad det nu är, det är att det finns människor med fördomar om namnen.

• Beautiful disaster

Jenny1; Vad "bevisar" då inte alla kommentarer MOT dina inlägg i denna tråd då?!

• Jenny1

Tror ni på fullt allvar att bra val av namn = ingen mobbing? Ja, man kan ju tycka att vissa här inne bör ha skolan i rätt färskt minne - en mobbare hittar en anledning att mobba! Är det inte namnet så är det håret, glasögonen, kläderna, sättet osv...

• Beautiful disaster

Jenny1; Men precis ! Kan du inte vara ett gott föredöme för din son då & sluta med dessa oerhörda barnsliga fasoner?

• Jenny1

Denna länk är ett bra redskap tycker jag, när det gäller att väjla namn till sitt barn.
    Om vissa läser hela tråden, inser ni att vi är många som tycker så här.

Och än en gång - vad har mitt barns namn med saken att göra? Jag går inte in på era presentationer för att luska reda på vad era barn heter, eller letar efter saker att klanka ner på? Väx upp!

• Beautiful disaster

Jenny1; Ska VI växa upp? Du då? Jisses !

• Jenny1

Tror du att jag sitter och diskuterar namn med min son? Han kommer aldrig (och har aldrig) hört mig kommentera vad hans kompisar heter.
    Undrar vem det är som är barnslig...

Svar på tråden Gulliga namn!!!!