• Namnam

Gulliga namn!!!!

Finns så mycke gulliga namn på småbarn, men hur roliga är dessa namn när man blir vuxen?
    Tex Tindra eller Ängla, tänk er en vuxen kvinna 35år ska vara eran kirurg eller advokat och presenterar sig som Ängla Andersson.
    Jag tycker det känns jätte fel, men det kanske jag är ensam om

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-09 19:27:57:
    För att förtydliga vad jag menar så lägger jag till namnet Puma.

• Svar på tråden Gulliga namn!!!!
  • Ina1979

varför bry sig om vad andras barn heter? alla döper vi våra barn till namn som vi tycker om...låt det bara vara så liksom...eller varför reta upp sig på sånt här? vart vill man komma med detta?

• Namnam

ticktick

Det var presis vad jag menar

Har tydligen missat både ett och annat i min tråd

Det där med att leva upp till kom jag och tänka på Barbie
    Tänk att bli döpt till det och vara mörk kort och knubbig när man går i skolan

• malin ulrika

Ina1979,
    det är väl ännu ett utslag av "jag gör bäst"-sjukan...

De som ger sina barn "vanliga" namn vill få befäst att de gör rätt (och att det inte är "vaniga tråkiga" namn), och de som ger ovanliga namn vill få befäst att de gör rätt (och att barnen inte får men av de ovaniga namn de gett).

Tror att "when all is said and done" så spelar det inte så mycket roll, faktiskt...

Vore ju onekligen lite tråkigt om ALLA hette Erik och Maria...

• vinna

Jag undrar inte vad din son heter, jag undrar vilka namn du anser håller för de mått du sätter upp. Jag undrar också vad du menar att länken bevisar?

Rätta mig om jag har fel men om inte du och andra hade haft några fördomar om namnen hade inget namn varit något problem för någon.

• Beautiful disaster

Jenny1; Nu drar du slutsatser dragna helt ur luften. Vart får du allt ifrån egentligen?

• Ina1979

jo precis... :)
    hmm jaja..det blir så bara så tröttsamt när folk håller på så här!!

• Beautiful disaster

vinna; Känns inte som att du kommer få ngt rimligt/ vettigt svar på dina frågor, om du ens får ngt svar.

• malin ulrika

Ina 1979:
    egentligen handlar det väl om nått sorts behov av att kategrisera (på båda sidor):

"Folk med vanliga tråkiga namn är..."
    "Folk med konstiga namn är..."
    "Folk som heter si eller så är WT..." (Absolut hatar det uttrycket för övrigt.)

Lite småttigt egentigen när man tänker på det.

• EmA

oj oj.. vilken tramsig tråd.. tänkte först inte ens kommentera menkan inte låta bli... att ni bara orkar bry er?? Jag får väl passa på att be om ursäkt också då för jag har nog missat listan med godtagbara namn i Sverige.. Vill nån vänlig själ, kanske TS själv länka den så jag inte gör om samma misstag igen!

Mamma till Tindra 070112
Svar på tråden Gulliga namn!!!!