• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Nu ska jag göra mig klar och åka till falun. Kikar in igen i eftermiddag.

Ha en bra dag tjejer!

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

tack detsamma Tess. Ha en mysig fika.  

*** med bebis i magen, v 30***
  • Emmajohanna

Ja, vi får fråga Lepa när hon kommer hit nästa gång.,.. Var är hon idag tro ???
    Kan ju inte ha nått annat att göra än att sitta här vid FL?

halsbränna, halsbränna !!!! i 2 dagar nu.. Samarin eller ?

• Mandelnougat

Hett tips är att testa Samarin, det funkade dock inte på mig så sambon köpte hem *springer o kollar vad dom hette* Gaviscon.
    Varken Samarin eller mineralvatten funkar på mig för det fortsätter ju att komma upp i halsen om jag inte dricker hela tiden. Gaviscon har hjälpt hittills o är enligt Fass ofarligt när man e gravid.

Jag skulle misstänka att Lepa ligger o snusar ännu, sömntuta som hon är!

Måste förresten tipsa om mandeloljan från apoteket. Använde den igår kväll och den är såååå skön att använda! Helst om man som jag får springa på toa ständigt o jämt så är den som en liten barriär mot toapappret, dvs man blir inte helt uttorkad.

Nä, nu ska jag duscha av mig lite och försöka bege mig ut i snöstormen bara så man får lite luft innan skidåkningen börjar igen!

Ha det gott! Vi hörs sedan!
    Kram!

• Emmajohanna

Tack för tipset ang. halsbrännan. Ska komma ihåg att köpa det när jag ändå ska till apoteket idag och köpa den där braiga oljan. Här ska det smörjas.

Ha en mysig dag så hörs vi säkert senare,
    kramis

• Lepa

Hallo tjejer! Nope idag var jag uppe med ottan! Nä, gick upp vid sju o åt kokta ägg med kalles kaviar på knäckebröd - zååå gööött! Sen gick jag ut o skottade inte bra inte bra men nån måste ju göra det. Sen blev det vattengympa o det var typ 5 personer där resten måste gått o fött barn. Men det är mycket mysigare när det är lite mindre folk! (brukar annars vara typ 20 personer)

Sååå, igår mitt i värsta snökaoset åkte jag o svägerskan till Ullared! Har man bestämt så har man ;) Nä vi körde väldigt lugnt som två pensionärer o kom fram oskadda till Ullared. O där ska jag säga var det inte mycket folk...strosade runt där i nästan 3 timmar. Men hittade ingenting i mammakläd väg utan inhandlade två bodysar, två byxor o två mössor till bebben. Bodysarna o byxorna kostade 35:-/st o mössorna mellan 13-17:-. Det var bra färger till baby mycket neutrala färger som mörkgrön, vit, brun, orange, röd och inte så mycket av rosa o blått lull lull som finns så mycket av annars!

Detta är resterande saker som blev inhandla till bebben:
    -Baby Fleecefilt 25:-
    -Bäddset 90:- (inte så billigt)
    -Liten baby kudde 10:- (till vagnen)
    -Napp 2-pack 25:-
    -Liten nappflaska (om det blir ersättning) 10:-
    -Tvättlappar (storpack) 20:-
    -Bomullspinnar Baby 8:-
    -Amningskupor 50 pack 35:-
    -Nalle Puh badtermometer 13:-
    -Vetekudde 50:-
    -Natusan babyservetter 13:-

Japp, lite saker blev ju inhandla iallafall. O så var jag inom triumph o köpte amningsbh för nu banne mig ska mina tuttar inte gå upp en strlk till förräns mjölken ska produceras. Har gått från 70 DD till 75 G!!! Gaaaaah, men nu har väll alla körtlar bildtas som ska bildas!!! *hoppas* hoppas*

Oki såg att ni skrev om hjärtljud våran bebbe ligger på 148. O både jag o sambon tror att vi kommer få en tjej! Det var lite diffust i mitten på graviditeten om det var en tjej eller kille men nu säger sambon att han kommer bli förvånad om vi får en kille. Men ALLT är välkommet tjej eller kille!

Oj hoppas ni orkar läsa mitt låååånga inlägg ;)

• Emmajohanna

Tjenixen Lepa !

Ja jävlar ja..Du var ju på Ullared igår !!!! *avis*
    Skönt att det var så lite folk, det berodde ju helt klart på vädret så det var ju bra att ni ändå åkte ner... Om än som pensionärer...

Du fick ju tag på en del iaf... Dom där tvättlapparna ska vara jättebra enligt mina källor. Så dom ska du vara nöjd med.
    Tycker din inköpslista ser mycket bra ut och nu blev jag sugen på att åka till Ullared ! Men det blir i inte förrän i april....
    Såg du möjligtvis vad fårfällen kostade där?

Jag vetifan vad jag ska köpa för stlk på amnings-bhn. Dom säger ju att brösten växer som bara den efter att bebis tittat ut...

Jag var också på simmet igår och vi var också få. Många som inte kom pga vädret tror jag. Det var som du säger, mycket skönare när man inte var så många...
    Har ni många ggr kvar ? Vi har bara 2 ggr kvar nu. Det har gått fort.....

• Lepa

Ja, det var skönt att få det avklarat. Fårfällen tänkte jag faktiskt inte på såg den inte heller. Tvättlapparna har jag oxå fått rekommendationer att köpa.

Om inte brösten har växt så mycket under graviditeten så kommer dom svälla upp ordentligt efter förlossningen. Mina har ju blivit så stora redan så dom kommer nog bara bli hårdare. Dom säger att när man provar amningsbh innan förlossningen ska man kunna lägga in en hand i bhn.

Jag får gå hur många ggr till som helst tills jag inte kan sätta mig i bilen längre för att åka dit ;) Trodde först man bara fick gå 12 ggr men sjukgymnasten sa att om man fått remiss så får man gå tills man orkar eftersom jag kan gå tillbaks till henne igen o få ny remiss. Betalar ju inte heller något eftersom jag har frikort så det peppar ju en mer att gå ett tag till!

• Lepa

nu ska jag gå o vila lite innan sambon komer hem, så gött att gå o vila middag när man gått upp tidigt!

ha det gött

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3