• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Lepa

jo jag såg det men jag vet inte...precis som jag har fått hjärnsläpp. hjärnan vill inte ta in det...

tittade ju på förlossnings filmen hos BM oxå men...inget!

• Mandelnougat

Hej tjejer!
     Om ni trodde att jag har haft sovmorgon idag så trodde ni fel! Flört 
    Jag har minsann varit vaken sedan 05:20 imorse. Vaknade och kunde inte för mitt liv somna om, så det här blir en lååång dag.
    Har nyss kommit hem från första föräldrautbildningsträffen och det var väl helt ok. Jag tyckte inte att det framkom så mycket nytt men det är väl kanske nyttigt för kottpappan att få fråga och fundera, han verkade iaf tycka att det var bra.
    Fick se förlossningsfilm men den var mer komisk än utbildande.

Såg "Före födseln" igår och tyckte den var riktigt intressant men som alla andra på f-utb så tittade jag bort när huvudet skulle ut. Fot i munnnen DÅ förstod jag varför dom pratade om varma handdukar på förlossningen! Förvånad Jag insåg varför de flesta spricker och övergav hoppet jag haft till alla diverse oljor. För det där tvivlar jag starkt att jag kommer hel ifrån!
    Jag fattar inte riktigt hur jag trodde att dom skulle komma ut och hur det skulle se ut "down under" under processen men den bilden jag fick igår överrensstämde inte med mina vildaste fantasier ens! Förvånad
    Nåja, vi har ju några veckor på oss att fundera ut hur vi ska klara av det, barnet måste ju ut i vilket fall som helst.

• Emmajohanna

Hej Mandel !
    Trodde du sov lääääänge idag.

Jo, när bebisen var på g ut så det enda jag satt och skrek !! i soffan var "men varma handdukar, måste hålla varma handdukar !!! "
    M satt och såg förskräckt ut bredvid mig.

Kan tänka mig att förldr. utblidningen är bra för kottens pappa.
    Ska ni på visningn på BB sen också ?
    Vi bokar det själva, det blir i slutet på mars tror jag.

*** med bebis i magen, v 30***
  • Mandelnougat

Vi får tyvärr ingen visning av BB eller förlossning. Det har dom tagit bort här.
    Vi fick vara och titta på ett bildspel och fick berättat om förlossningen o BB av två barnmorskor. Fundersam
    Vet inte om det var bra eller dåligt, kan jag nog inte svara på förrns efteråt.

Hur gick födelsedagen igår? Blev presenten uppskattad?

• Emmajohanna

För M är det nog bra att vi ska till BB innan, så han vet hur det ser ut, vart han ska parkera bilen etc.
    Han är som sagt skiträdd när det kommer till sjukhus... Hur ska han överleva detta...stackarn.

Presenten blev mycket uppskattad och han hoppade faktiskt upp och ner av förtjusning. Då vet man att man har lyckats.

Åhhh, har glömt att köpa oljan ju !!!!! Även fast det kanske inte hjälper så är det värt att prova...
    Nån som börjat ???

• Mandelnougat

Vad roligt att han tyckte om den! Skrattande Jag funderar

Jag köpte faktiskt oljan idag när jag ändå gick förbi apoteket, tänkte börja använda den nu i samband med dusch och sådär. Kanske man kan använda den på magen? Fast risken är ju att man får rejäla fettfläckar på byxorna= inte roligt Gråter

Nåja, nu ska jag promenera ner på Ica och handla 2 semlor till mig och sambon (och hoppas att han köper 2 som jag bad honom om Flört Det gäller att vara smart! )

• Emmajohanna

Smart Mandel !

Ska också köpa semlor sen.
    Nu ska jag iväg och vattna blommorna hos mamma och pappa. Dom är i Thailand dom svinen. Bara 37 grader där idag....

Hej sålänge !

• Tess82

Har förresten bara 80 dagar kvar nu och 200 dagar avklarade . Det borde firs med en semla men jag gillar inte mandelmassa så jag får hitta på nåt annat gott istället .

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Åh grattis Tess ! Fira på !!!!

Gillar inte heller mandelmassa, men nu har jag hittat semlor med vanlijkräm istället.... samma utförande fast med den där goa vaniljkrämen !!!  mums ! Se om bageriet kanske har det hos er med ?

Dags för hemgång.
    Ha en härlig kväll tjejer !
    kramis

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3