• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Jo det finns semlor med vaniljkräm här också men det blev lite för långt att åka, hade de haft det i affärn här i byn så hade det nog blivit en semla idag men det får bli en annan dag. Ska ut och fika med gravidgänget från dalarna igen på torsdag så jag får äta nåt smaskigt då istället .

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Good morning ladies!

Nu har folket här vaknat (dvs jag o sambon). Har varit uppe och svassat runt en sväng mellan 2 o 3 efter att ha haft en mardröm som innebar att sambon tillät förlossningsbm att ge mig petidin. Förvånad Det intressanta är att jag inte ens t'nkt i dom banorna; vad jag vill ha och inte, men inatt var jag livrädd för att dom skulle ge mig morfinpreparat. Låg vaken i vad som kändes som hur länge som helst och funderade på om jag skulle väcka sambon eller inte. Jag lät bli och löste några sudoku och lyssnade på en talbok istället, efter att jag insett att han förmodligen kommer att tycka att jag är knäpp och inte kommer att komma ihåg det. FundersamFlört

Hoppas ni andra sovit gott!

• Emmajohanna

Morrn !

Jadå, här har det sovits gott, men jag har tydligen ( vilken jag dock tror är lögn ) börjat att snarka nått enormt på natten så M får putta på mig hela tiden....  Spelar ingen roll om jag ligger på sidan eller inte... *snark-snark*

Jaså, du börjar drömma om förlossningen du Mandel. Har du tänkt på vad du skulle vilja ha för smärtlindring etc ? Ska du skriva ett förlossningsbrev ?
     Jag tror jag ska skriva ner några punkter..tex. vill INTE se moderkakan.

Blev det några semlor igår förresten ? 

*** med bebis i magen, v 30***
  • Mandelnougat

Jag hör också här hemma att jag börjat snarka! Förvånad Kan jag väl aaallldriig tro! Oskyldig
    Å andra sidan så är jag inte ensam om att snarka här hemma så han får vackert stå ut!

Jag har inte tänkt ett skvatt på vad jag vill ha för smärtlindring men efter i natt så är jag skeptisk mot morfinpreparat. Jag vill helst klara mig med andning och ev lustgas men om det inte skulle gå planenligt så finns det ju eda.
    Förlossningsbrev har jag inte heller tänkt just något på, dock fanns det en jättebra lista på vad man kan ta med i brevet i "Att föda" som jag tänkte gå igenom och se om det är något som jag känner att jag vill ha sagt.
    Det lutar nog åt f-brev iaf bara för att jag är en sådan kontrollmänniska! Räcka ut tungan
    Moderkakan vill jag se däremot så vill jag inte att sambon under några omständigheter får "känna på huvudet" när det är på g ut.

Det blev en semla igår, men det räcker för i år nu. Herregud! Jag tror jag har ätit 4 stycken totalt i år!

Idag ska jag till sjukgymnasten och gnälla lite på min onda rygg, mina värkande höfter och mina myrkrypningar i armarna på nätterna.

Annars händer inte så mkt. Funderar på vad jag ska hitta på för överraskning till sambon (5 årsdag imorgon) Har kortet färdigt och så tänkte jag köpa 5 stora röda rosor. Men sedan då? Vad ger man till någon som "har allt"?

• Emmajohanna

Ge han din kropp Mandel.
    Nä, jag vet faktiskt inte, det är skitsvårt tycker jag... Men en god middag tillsammans med den man älskar är ju inte fel, behöver inte vara så krångligt... Fast det är ju vad JAG tycker.

Nä, jag vill inte heller att sambon ska vara där nere och kolla och känna. Vill själv inte känna på huvudet när det är på g ut, uscha !!!
    Jag vill också ha lustgas och EDA om det blir förjävligt. Varför ska man ligga och ha ont när man kan få något som kan hjälpa... Det är ju ingen som tackar en efteråt för att man legat där och haft skitont utan smärtlindring.
    Så lustgas och EDA ska det stå på min lista... Sen blir det väl aldrig som man tänkt sig... men ändå...  

Skönt att få gå till sjukgymnasten. Gör du övningar och sånt där ?  
    Antar att rygg och värk är det samma som tidigare ? Stackare

• Mandelnougat

Ja middag blir det ju i vilket fall (eftersom jag lagar middagen varje dag).

Jag är lite kluven i frågan om jag själv vill känna. Jag vill gärna känna själv men jag är livrädd att jag aldrig kommer få bort den känslan från näthinnan sedan, det känns lite som att sticka in handen i en låda som du inte vet vad den innehåller. Fot i munnnen
    Jag tänker mer på att jag inte vill ha mer än nöden kräver, men iomed att man aldrig vet när den startar/om man hunnit äta/ om man hunnit sova så är det så svårt att föreställa sig hur man kommer att klara av det. Men helst utan smärtlindring. Mest för att jag vill känna att jag är stark i mig själv och klarar av det själv.
    Sedan är jag lite rädd för EDAn  bara för jag är osäker på vad det är som spökar i ryggen och om jag kan kuta så mycket som behövs för att få dit kanylen. Är nämligen jättestel när det gäller att böja ryggen framåt, bakåt o åt sidan är det inga problem med dock.

Nja, jag gör inga övningar mer än att jag promenerar ca 5ggr/vecka. Dock är det snorkallt idag så jag har nu inte varit ute på typ 3 dagar. Frustrerande är bara förnamnet.

Så dina päron är i Thailand? Du skulle sagt till innan de åkte så skulle dom kunnat ta med mig i en kappsäck! Skrattande Jag känner verkligen att det hade varit hur skönt som helst att slippa -20 grader och att få ligga och vila i friska luften... nu när jag tänker efter så är jag beredd att hålla med dig..de svinen! SkrikandesFlört

• Emmajohanna

Här snöar det och det är redan kaos i trafiken. Det ligger väl 3-4 cm... Folk kan ju inte köra biiiiil !
    Nu känns maj låååååångt borta.

Ja vi får väl se hur vi klarar förlossningen sen... Ska bli så kul att få dela sina erfarenheter med er sen när det är gjort.  Vi kommer nog att känna oss grymt duktiga och stolta när "hörnsoffan" är ute...

Japp, svin är vad dom är ! Tycker dom är elaka som inte tog med sig sin dotter på semestern...

• Tess82

Tycker att det är så svårt att veta vilken typ av smärtlindring man vill ha men jag kör nog också på lustgas och eda vid behov. Ska få låna en bok om profylax av mamma som hon säger hjälpte henne jättemycket (hon hade ingen smärtlindring alls under någon av sina 3 förlossningar).

Sambon får inte vara där nere och titta och känna, han ska vara uppe vid huvudändan hos mig, tror inte att han vill vara där nere heller så det är nog inga problem.

Herregud snart v 30, tiden går ju ganska fort trots att jag gnäller på att det är så tråkigt att bara gå hemma. Nu börjar det bli dags att börja handla lite mer så vi hinner med allt innan det är dags. Blir IKEA i mars i alla fall, sen ska jag/vi hitta ett babyskydd också.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ja visst är det konstigt att det alltid blir kaos när det kommer lite snö? Här är man dock van vid att det kommer snö i tid o otid så det blir inte riktigt kaos.

Jag håller med dig om att april/maj känns lååångt bort Gråter Jag vill ha vår nu och därmed basta! Skrikandes

Ja förhoppningsvis känner man sig stolt över utfallet hur än flossningen går.

Man kan ju tycka att dom borde tagit med dig, jag menar, ska du bara sitta här i kalla sverige och kolla hur deras blommor växer? Orättvist om du frågar mig!Fundersam

Nä, nu ska jag börja göra mig iordning för avfärd, men vi hörs antingen under dagen eller så imorgon!

Kram!

• Emmajohanna

Morrn Tess !
    Blev det någon vaniljsemla igår ? eller blir det imorgon istället ?
    Ja, veckorna går ju faktiskt inte sååå sakta egentligen. 10 veckor är INGENTING.
    Vad bra med en profylaxbok. Tror säkert att det kan vara till hjälp.

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3