• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Mandel : Njut av att du kan sova hur MYCKET Du vill... 
    Är ingen tröttis, vaknar alltid tidigt etc... Men nog kommer man bli knäpp på kuppen när man inte får sova... Fast vi har väl alla beställt varsitt "skalman-barn"
    Äta-sova-äta-sova.

men vad säger du Lepa ! Har du varit inne på sjukhuset din stackare ! Vad skönt ändå att allt gick bra. Sa dom varför du hade/harsåmycket sammandragningar ? Och vad ska du tänka på nu ? Vila ?
    Nä, inte ska bebis komma ut än, hur mycket du än längtar... Några veckor till får h*n allt vänta.

*** med bebis i magen, v 31***
  • Tess82

Lepa: Vad skönt att allting var bra med bebis och att de var trevliga på förlossningen. Då kan du känna dig lugnare när det väl är dags att åka in "på riktigt". Tur att du är sjukskriven nu då så du kan ta det lugnt, känns lite tidigt om bebis skulle komma redan nu.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Hon sa att det var normalt med sammandragningarna. Men jag hade typ 5 på 20 min och 3 av dom visste jag inte ens att det var sammandragningar!!! Hon sa så länge inte livmoder tappen påverkas så e det lugnt eftersom jag e i v.31 så e det normalt att den börjar jobba lite nu! Ja ja nääää ingen bebbe än...det är jag INTE beredd på!

I helgen blir det IKEA!!! Woooohhoooo, ska in på 1:a klass oxå o köpa en filt som jag vill ha.

Babyskydd e viktigt så lägg hellre lite mer pengar så e ni säkra att ni får bra kvalité!!!

Imorrn e det näst sista gången på föräldrargruppen hur går det för er? Vet att Mandel har börjat men ni andra!?

• Emmajohanna

Skoj med IKEA !!! Längtar tills vi ska till Ullared... Har inte köpt något på flera veckor nu ju... Shoppingtarmen börjar värka.
    Vad ska du köpa Lepa ?

Vi går inte på föräldrautblidningen. Den är visserligen bara 3 ggr, men mellan kl. 14-16 och både jag och M har massor att göra på jobbet... Så nope, vi går inte... 
    Tror dock att det blir föräldrar av oss med...  

• Tess82

Här börjar föräldragruppen inte förrän 16/3. 4 träffar + ett gemensamt besök på förlossningen ska det vara. Vill också till IKEA men det blir nog inte nu till helgen, nästa kanske, beror på om mamma har tid då.

Nej nu ska jag dammsuga det sista, har bara 2 rum kvar så det går ju på några minuter bara jag orkar sätta igång. Känns lite i ryggen att hålla på men jag funderar på att belöna mig med ett bad sen, det brukar släppa lite då.

Har också mycket sammandragningar ibland, kan kännas lite obehagligt när det kommer tätt men så länge det inte gör ont så ska det ju inte vara nån fara. Brukar lägga mig och vila när det blir så och då slutar det efter en stund.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Emma, du jag tror faktiskt oxå att det blir föräldrar av er med! Köpte en pocket som heter "Att föda" o där står det jättebra o vad som händer med kroppen o varför o olika saker man ska tänka på!

Jag vill inte köpa mer kläder nu för att det känns så tråkigt att köpa kläder som neutrala. Men det kommer nog bli en hel del annat lull-lull! Spjälis, skötbord, papperskorg till blöjor, små ftrotte handdukar, byrå till bebbens kläder, filtar, dra på lakan, påslakan o badbalja ska inhandlas på IKEA! lite pengar som kommer gå i helgen...meeeen såååå kul!!!

På söndag har jag kvar 60 dgr...helt sanslöst!!!

• Emmajohanna

Nä, inga mer kläder nu, men det finns ju så mycket annat... Bla. det du skriver Lepa.
    Säg till sambon att ta fram stora plånboken nu då...

60 dagar är ju ingenting när man tänker efter. Jösses, snart ligger vi där och föder... En hörnsoffa...

Usch, måste jobba lite...
    Ha en mysig kväll om vi inte hörs senare.
    kram

• Lepa

Hahhaa, ja nu ska jag oxå ta o göra lite annat!!!

• Mandelnougat

Oj vad ni skrivit!

Tess: Ja jag har kollat på den jag med i helgen men jag vill hellre ha en med bas faktiskt. Just för vi har tänkt ha den bak i mitten så slipper man krångla med bältet varenda gång.
    Tänker på om (gud förbjude) ryggen inte blir sig själv igen så är jag inte så sugen på att tjorva med bilbarnstolen varenda gång.

Lepa: Ja det var misstänkt Karpaltunnelsyndrom enligt min sjukgymnast så jag fick numret till en arbetsterapeut så jag ska kolla om man måste betala dom själv eller om man får dom. Jag har inte haft så mycket besvär så jag inte känner att jag klarat mig utan skenor men blir det såhär någon fler gång så måste jag göra något. 60 dagar kvar idag!

EJ: What?! Fanns det en skalmanruta på era beställningssedlar? Jag känner mig lurad som inte såg det vid beställningen! Tror ni man automatiskt får ett kolikbarn om man inte kryssat i den rutan eller har man någon liten chans att kunna få ett barn med skalmaneffekt ändå? AJa, i vilket fall är det skönt att konstatera att jag faktiskt köpt antikolik nappar o tillhörande nappflaska.

• Lepa

Mandel, jag behövde inte betala någonting för skenan så jag tror inte du behöver det heller. Sjukgymnasten ville ge mig massa andra grejjer som bollar o sånt men jag ba nä sånt har jag hemma! Vet ju att jag inte kommer använda det för jag har en stressboll hemma som ligger o skräpar :(

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3