• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Nej ingen semla igår, blir nog ingen imorgon heller, hittar nog på nånting godare istället.

Snökaos låter jobbigt men jag hörde på nyheterna att de varnade för det i södra sverige. Här är det bara kallt -20 ungefär.

Funderar på att frosta av frysen idag, bara att ställa ut maten på altan i plastpåsar så länge ju. Skönt att göra det innan bebis kommer för då lär det ju inte finnas nån tid. Synd bara att det är så tråkigt, och tid tar det också.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Håller med dig att det finns godare saker än semlor... Tex krämbulle.... Like !!!!!

Frosta av frysen är ju ett bra initativ såhär på en onsdag. Jag hade tänkt mig att rensa ut och städa köksskåpen sen när jag blir lite ledig. Det kanske kan vara nått ?

*** med bebis i magen, v 30***
  • Mandelnougat

Dagens nyhet: BB-väskan är inhandlad! Skrattande En adidasbag för.. håll i er nu: 100 spitaner! Förvånad Rea på Stadium, hade kostat 249:- Penga mun

Så var denna dagen gjord! Nu inväntas bara herrn i huset så han kan få sina !

Trevlig kväll tjejer! (För det ska jag ha! )

• Emmajohanna

God morgon !

Här är man uppe med tuppen.. Körde M till tåget och ja...nu sitter man här på jobbet kl.06 !!

Allt bra med er idag tjejer ???

Åhhh, man får gratulera till den inköpte BB-väskan Mandel !!!! 100 babianer är ju nada. Bild kanske ?
    Och grattis även på 5-årsdagen, kan tänka mig att ni ska ha en riktigt mysig kväll.

Drömde något såååå sjukt inatt.
    Jag stog i en hiss och så istället för våningsknappar med nummer i hissen så stog det olika saker.
    Varje våning var ett av ämnena i forumet under "vänta barn & förälder"
    Alltså en våning för inhandla/preparera, mammakroppen, barnvagnar etc...
    Tryckte på felknapp och hamnade på våningen för"prematurer" och bad så hemskt mycket om ursäkt när dörrarna öppnades och tryckte mig vidare till "tredje trimestern" *asg*

Man är bra knäpp.

Här är det verkligen snökaos idag, ser inte fram emot att behöva skotta när jag kommer hem... M är ju i Stockholm... *snyft* saknar honom redan.... Usch vad blödig jag har blivit sen jag blev gravid.

Nä, nu får ni VAKNA !!!

• Tess82

Jag är vaken . Var uppe 6.30 imorse, fick lov att åka med sambon till jobbet och hämta bilen så att jag skulle kunna ha den idag när jag ska och fika och imorgon när jag ska till bm. Skönt att slippa krångla med bussar när det är nästan 20 grader kallt ute. Som tur är så kunde han låna bil på jobbet till imorgon.

Du drömmer roligt du EJ. Börjat bli fl beroende kanske så du till och med är här inne i dina drömmar. Hur länge ska gubben vara borta då? Förstår att du saknar honom, höll på att bli knäpp när min var borta i 2 veckor. Du får ta det lugnt med skottningen i eftermiddag, var rädd om magen och ryggen.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Morrn Tess !

Vad skönt att ha bilen när det är så kallt och snöigt ute. Då kan det vara värt att gå upp tidigt och köra sambon till jobbet.
    Hoppas fikan blir mysig idag.
    Och imorgon,.... Är det ett vanligt rutinbesök hos Bm ? Lyssna på hjärtat då ?
    Jag ska ju tillbaks till BM imorgon jag med eftersom hon inte visste om bebisen hickade eller om det var extraslag sist....

M kommer hem redan imorgon,.... Men ändå. Så det är ju ingenting jämfört med när din sambo var borta i 2 veckor...
    Ska ta det lugnt med skottningen, det är inte så mycket, men nu har det ju blåst så mycket så i drivorna är det ju säkert 30-40cm. Galet !

• Tess82

Här snöar det som tur är inte. Kom lite häromdan men inget som märktes direkt.

Är vanlig rutin koll hos bm imorgon så lyssna på hjärtat och mäta magen osv. Hoppas att det går bra för dig imorgon hos bm då och att det bara var hicka. Vad kan det innebära om det skulle vara extra slag?

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Det är så mysigt att lyssna på hjärtat tycker jag !
    Vad har hjärtslagen legat på hos dig ? Och magmåttet ? *nyfiken*

Vet faktiskt inte vad det innebär om detskulle vara extraslag. Hon sa inte så mycket om det för hon ville väl kolla en extra gång först.
    Men hon sa iaf att OM det är extraslag så får man åka tillsjukhuset och göra ett UL och sen vet jag inte.... Men oavsett hur MYCKET jag än vill göra ett UL så hoppas jag verkligen inte på det....
    Äsch, det var nog bara lite morgonhicka....

• Mandelnougat

Godmorgon tjejer!

Vilket väder! Nu får det väl ändå räcka med snö?
    Här var vi (jag o magen) vaken vid 6 men det berodde mer på full blåsa och full näsa än något annat! Så vi tömde bäda delarna och gick och la oss igen.

Ja jag ska fota väskan sedan och lägg ain. Har förresten virkat färdigt pläden sånär som på bården som ska gå runt, så den är nog helt klar vilken dag som helst! Frågan är bara vad man ska ha för projekt sedan

Hihi jag börjar alltså få konkurrens om drömmeriet! Dags för att se över sina FL vanor? ( Gör inte det för vem ska då vara vaken med mig på morgonen? )

Så ni ska till BM era fuskisar? Jag längtar till nästa vecka när jag ska dit. Vi ska inte göra något annat än mäta, lyssna och kolla blodtrycket, men ändå! Det är så bra när man går dit varannan vecka nu, då märks det att veckorna går framåt.

Vad trist att vara ensam EJ men du har ju iaf sysselsättning... gör bromsstreck i parketten!

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3