• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Tess82

Skönt att allt var bra EJ, då kan du känna dig lugn i helgen.

Det gick bara bra hos bm för mig också. Hjärtslagen låg på 130 idag (tidigare 150 och 140) så det är svårt att gissa kön utifrån det . Sf måttet var 28 (v 29+0 idag) och blodtrycket bra 120/70 tror jag att hon sa.

Tror att bebis var nyvaken när jag var där för jag har inte känt några rörelser idag förrän bm började klämma på magen, då kom det sparkar direkt, det såg bm också .

Tittar nästan aldrig på sport, inte alls intresserad, möjligtvis om sverige är i nån final eller nåt nångång. Det enda sport vi tittar på här hemma är snooker, låter kanske inte så roligt men det kan vara riktigt kul ibland.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Vad skönt att det gick bra för dig med Tess !
    Ja, man kan ju bli lite förvirrad om man ska gå på hjärtslagen.... Men det är ju bara sååå kul att spekulera.

Mysigt att bebis vaknade när BM klämde på maggen. En sjusovare i magen kanske ?

Snooker har jag aldrig lärt mig att titta på. Mest för att jag inte fattar vad det går ut på. Röd boll i, rödboll upp igen... *förvirrande* .-D

Dags för lunch, hörs om en stund,
    kramis

*** med bebis i magen, v 30***
  • Tess82

Kan hålla med dig om att reglerna inte är så lätta att förstå sig på i början men när man väl lärt sig dem så blir det mycket roligare.

Är lite förvirrad ang könet på bebis, var ju så säker på flicka förut men blir bara mer och mer tveksam, det är kanske en liten pojk ändå?? Jaja 11 veckor nu (+- några dagar/veckor kanske).

Bf 10e Maj
  • Lepa

Vad kul med BM besök tjejer...

Själv har jag varit hos läkaren för jag har så jäkla ont under skulderbladet på höger sida så läkaren sa att det sitter en muskel där som har blivit inflammerad. Troligtvis för att när jag har foglossning o ischias så har jag suttit snett för att det inte ska göra ont o iställer belastat en muskel fel. Mmm, aldrig kan det vara bra, så jag kan ju inte äta Voltaren nu så det blir en panodil kur på en vecka. Finns ju inget i forskings väg som tyder på att det inte är bra för fostret att äta panodil.

Ikväll ska vi äta laxpaket jag o sambon o kola tv sen imorrn ska han på personalfest med jobbet så jag ska till svägerskan o kolla melodifestivalen.

• Emmajohanna

Gooood morgon !

Läget idag ? Och hur har helgen varit för er ?
    Blev laxen smarrig Lepa ? Och hoppas ryggen är lite bättre.

Var det mysigt i lördags Tess ? God middag ?  

Och du Mandel.... Promenad och virkning ? 

V 31 nu...Såååå glad !!!!  

*** med bebis i magen, v 31***
  • Mandelnougat

Godmorgon!
    Har precis vaknat igen. Vaknade kl 7 imorse med spänningshuvudvärken from hell. Under den här tiden som jag varit hemma så har jag sovit så avslappnat och inte vaknat en gång med huvudvärk så jag hade glömt hur hemskt det är när det slår till.
    Det blev flingor o mjölk, alvedon, och sedan tillbaka i sängen.
    Så nu har jag sovit i typ 2 timmar till och det är åtminstone uthärdligt nu så jag ska bege mig ut o gå vid 14 tiden idag.
    Därav min sena entre
    Helgen har avlöpt lugnt o stilla. var hos några kompisar igår och surrade bort en stund o fikade och så var vi på Ikea en snabbsväng o skulle köpa lite grejer till bebisen men tji fick vi för de mesta vi skulle ha var slut så vi kom hem med 1 trådbackssystem och 1 frp med tvättlappar i frotte. Nåja, det är ju ännu tid kvar att handla.
    Insåg häromdagen att det bara är 2 löner kvar innan bebisen kommer så jag insåg att här måste börja handlas!

Hur har era helger varit?

• Tess82

Hej hej!

Idag gick det segt här, först kom jag inte in alls .

Lördagen var ganska okej men jag blev väldigt besviken på maten. Till förrätt var det ål och nånting konstigt grönt (timbal eller vad det heter) jag hoppade i alla fall över den. Varmrätten var fläskfilé och rotsaksgratäng, två små bitar fläskfilé varav den ena var så rosa att jag inte ville äta den (orkade inte bråka om en ny för då hade jag fått vänta typ en halvtimme eller nåt) och en liten bit gratäng, ingen portion man blev mätt på direkt, speciellt inte eftersom jag hoppat över förrätten också. Till efterrätt var det nån slags chokladkaka, hård men god och väldigt mättande för stunden men efter typ 1 timme så var man ju hungrig igen. Ingen middag för en gravid alltså. 

Hade i alla fall en jättemysig helg med min sambo så jag är ganska nöjd ändå. Skönt att få vara ensamma och bara mysa med varandra ibland Glad

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Lät inte som någon jättelyckad middag. Fast maten är ju bara halva middagen så man får hoppas att ni hade trevligt iaf!

• Tess82

Ja förutom maten så var det bra. Mycket folk och helt okej musik, satt mest och pratade och tog det lugnt. Är ju alltid skoj att komma ut lite när man mest är hemma annars.

Hittade ett erbjudande från babyproffsen att de har specialpris på akta graco logico s nu i februari, verkar vara en vettig stol så jag ska diskutera det med sambon ikväll, är ju bara två dagar kvar av februari så vi måste ju bestämma oss idag.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Äntligen funkar FL igen... Har ju varit tvungen att jobba hela fm.

Tess : Trist att maten inte var någon höjdare, det är så tråkigt när man inte är nöjd... Hoppas iaf att det var mysigt ändå.

Mandel :Usch då, hoppas huvudvärken går över.. En prommis kanske kan få bort det sista.
    hihi, bara 2 löner kvar... Det tänkte jag faktiskt på idag jag med !

Nä, nu är det lunch, är superhungrig och ska äta pizza som blev över från igår. mums !
    Hörs senare,
    kramis

*** med bebis i magen, v 31***
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3