• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Mandelnougat

Ja ett tips är att kolla så att dom har den hemma. På Barnens Hus så gäller erbjudanden bara på ett visst antal så då gäller det att vara framme i tid. Fundersam Här ska Babyproffsen också öppna i mars så vi väntar med spänning för att se ifall dom har någon bilbarnstol på erbjudande. I värsta fall får man ta tjuren vid hornen och betala fullpris för ett babyskydd Fundersam

Alltså, från d ena till det andra; hur sover ni nuförtiden?
    Jag vaknade som sagt före --> imorse och hade sovit på sidan och jag var så bortdomnad i handen så jag i ren vild panik slet av mig förlovningsringen och försökte skaka liv i fingrarna men det var som om jag var så bortdomnad att jag tappat känseln i fingertopparna. Förvånad Nog har jag varit bortdomnad innan men det här slog allt!
    Sedan när jag skulle vila igen vid 8 så lade jag mig på sidan men jag misstänker att den lill* tryckte sig mot kroppspulsådern och jag började till slut att må illa och det släppte inte förrns jag bytte sida. Helt sjukt eftersom jag fattat det som om man bara ska undvika att sova på rygg. Sidan ska väl vara bra att sova på?
    Så hur gör ni när ni sover?

• Mandelnougat

Åh! Pizza! Räcka ut tungan Jag vill oxå ha! Ingen som är sugen att möta mig nere i centrum för en lunch pizza?

• Tess82

Här blev det också pizza igår så jag har nog också en bit kvar som jag kan ta till lunch idag.

Sover mest på sida nu för tiden men vaknar ofta när jag måste vända mig, ibland går det bra att sova på rygg också.

I förra veckan så fanns det då kvar av dessa babyskydd men då hade vi planer på ett annat, blev dock avrådda från detta så vi får ta och tänka om nu. Det andra var mycket billigare men har hört flera som varit missnöjda med det så det kanske är bättre att lägga lite mer pengar istället.

Igår gick mitt vikariat ut på jobbet så nu är jag helt arbetslös också. Det enda positiva med det är att jag har lite semester kvar som jag kommer att få ut i pengar nästa månad så det blir lite extra att shoppa bebissaker för då. Hade ju varit bättre att få dem nu eftersom jag funderar både på babyskydd och IKEA men det går nog att lösa ändå.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Här sovs det också på sidan, men det är inte lätt att vända sig nu... Vaknar varje gång och jag har precis som du Mandel att mina händer och fingrar domnar bort hela tiden. Fötterna också nu när jag tänker på det.
    Hur är det med kisseriet ? Måste ni upp och kissa på natten fortfarande ?
    Jag kissar inte på natten alls, desto mer påmorgonen dock.

Men håll ut tjejer !!!!!! Inte långt kvar nu !!! Snart har vi bebisarna hos oss. GALET !
    Hur mycket vi än längtar så kanske vi ska förska njuta lite av tiden som är nu... Trots att det är svårt.... ( pratar nog om mig själv här )

Hoppas du får tag i ett bra babyskydd Tess. Vet inte vad dom tar för det nu, men vi köpte ju vårat för "normalpris" och betalade 1100 ca...
    Men sen så hyr ju BB ut om ni inte vill köpa.
    Du får ta med dig blivande mormor eller framor när du ska handla saker till bebis, dom hjälper säkert till att sponsra lite... eller ?

*** med bebis i magen, v 31***
  • Tess82

Både blivande mormor och farmor har erbjudit sig att betala spjälsäng men mormor hann först så farmor kan ju få vara med och sponsra på babyskyddet. Det jag tittat på nu kostar nästan 1400 kr till nedsattpris men då är det ett med bas så man slipper spänna fast det i bilen varenda gång. Gissar att det går att sälja det sen så att man får igen lite av pengarna och då blir det ju inte så dyrt ändå.

Vad skönt att slippa upp och kissa på nätterna, här blir det 2-3 ggr varje natt. Känner mig som en zombie och är nog halvt sovande när jag är upp och somnar om ganska snabbt igen men det är ju ganska störande ändå.

Pratade med sjukgymnasten idag och jag ska få komma till honom på lördag och prova en TENS apparat, hoppas att det kan hjälpa min stackars rygg lite, har hört att det ska vara bra.

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Vad bra om Tens kan hjälpa mot ryggen. Den används väl vid förlossning också ? eller har jag blivit helt förvirrad?
    Jag läser bara om EDA och lustgas.. Det är det jag vill ha..
    Vad vill du ha för smärtlindring ? *glömsk*

Det är tur att man har snälla föräldrar och svärisar som hjälper till... Det betyder mycket att dom vill hjälpa till att ordna saker till bebis.

*** med bebis i magen, v 31***
  • Tess82

Jag har också funderat på eda och lustgas men tens kan ju också vara ett alternativ om det verkar bra. Ska prova och se vad jag tycker om det. Vill ju helst slippa eda eftersom jag inte gillar nålar och det sägs att det kan dra ut på tiden men gör det väldigt ont så tvekar jag inte att ta till det.

Ja det är toppen med föräldrar och svärföräldrar som ställer upp. Har inte fått nåt bidrag från min pappa men det kanske kommer det med.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Vänta nu Tess, vilket var det ni blev avrådda ifrån? (Ska ju själv bege mig ut i den djungeln snart så alla tips o råd är välkomna!)
    Jag får springa upp varje natt. Börjar bli lite less på att inte få sova ordentligt.

Haha Johanna! Jag försöker njuta varje dag men jag fattar inte vad det är jag ska njuta av...dålig sömn eller ett evigt springande på toan? Fast innerst inne så njuter jag varje gång jag känner att någon flyger över magen med ett knä eller när man känner något som buffar till en efter att ha varit stilla en längre stund.

Nu är det promenad tjejer!
    Hörs sedan!

• Lepa

Hallo! Ja FL har varit lite segt idag så jag har inte kommit in förräns nu. Så jag fick åka o handla mat istället.

Tess, synd med maten. Du får kompensera det med en annan middag ;)

Mandel, sover oftast på höger sida för då sover jag bäst men varje gång jag ska byta sida så vaknar jag. Du har nog en släng av karpaltunnelsyndrom! Kolla upp det med din BM eller sjukgymnasten så kan du får skener att sova med!

Emma, pizza *gaaaahhh* (Homer Simpson ljud när han e hungrig)

Åkte in till förlossningen i fredags pga att jag haft sådan mensvärk som började först i ryggen o gick ut i ljumskarna natten till fredagen. Sen hade jag inte kännt bebisen på hela natten o hela fredagen så jag ringde till förlossningen o dom tyckte jag skulle komma upp. Väl där fick jag ligga med CTG en apparat som mäter bebbens hjärtljud o sammadragningar/värkar. Så får man titta på en skärm o följa med. Har väldigt mycket sammandragningar så en läkare fick titta på mig o bedöma att inte livmoder tappen hade öppnat sig o det hade den inte!!! Varför jag inte kännt bebben lika mycket e för att den har ändrat läge o har en tendens till att trycka ner huvudet så det ilar mellan benen helt vansinnigt. Dom var jätte trevliga där uppe...så det var skönt! Så i helgen fick jag ta det lugnt med melodifestival o jordnötsringar...vill inte att bebben ska kika ut än!!!

• Tess82

Mandel: Blev avrådda från att köpa ellos billiga babyskydd (499kr), finns tydligen på silvan också. De med erfarenhet säger att man får vad man betalar för, kan vara svårt att spänna fast i bilen och ingen jättebra kvalitet osv. Många tycker att det är jättebra med såna med bas så man slipper allt krångel med att spänna fast i bilen varenda gång, de går ju även att använda utan bas om man vill. Ska höra om sambon också tycker att det kan vara värt de extra pengar som det kostar, isf blir det shopping imorgon eller på onsdag Glad

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3