• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Ja läkaren kanske kan ge dig några råd... Det är ju skit att inte kunna sova nu när man verkligen behöver det... Innan bebis kommer alltså.

Nä, ska inte heller köpa några mer kläder.. Det är ju mer sånt som du skriver som ska inhandlas.... Kläder får vänta tills bebis tittat ut.. Och jag räknar kallt med att man får en hel del sen, så nope, inga mer klädinköp.
    Har väl just nu 6-7 bodys och lika många byxor. Några tjockare tröjor, 3 filtar, strumpor.... Lite av varje...

Vad händer idag då ? Prommis ?

*** med bebis i magen, v 31***
  • Mandelnougat

Japp, idag är det prommis klockan 10 och sedan ska vi som sagt iväg till BH på babydag och som jag fattar det så är det specialpriser på en massa saker så man får passa på!

Å, måste bara berätta om mitt kap igår. For ner på stan i skulle fika med en kompis och gick förbi Triumphbutiken så såg jag att dom hade rea så jag svängde in. Tror ni inte dom hade rea på min favvobehå (som tydligen ska utgå ur sortimentet Gråter) 174.50 för en kanonskön behå!! Ibland har man tur!
    Det fanns dock bara en enda i min strl kvar så jag fick bara med mig en men herregud så skön den behån är! Det bästa är att man har stöd och ändå så känns det som att gå utan. Helt underbar!

Ska förresten kolla i min låda vart jag har mina gamla bebiskläder o filtar efter en filt till lillkotten. Tror det både finns i blått o rosa så jag tänkte tvätta upp en och använda.

• Emmajohanna

Hoppas ni hittar nått kul på BH sen då. Röda priser är alltid lockande !
    Ska ni köpa skötbord där ?

Vad skönt att hitta en bh som sitter bra & är skön. Då måste man passa på.
    174,50 är ju så gott som gratis för en bekväm bh.
    Har du köpt någon amningsbh än ? Jag köpte en på Lindex igår, superskön...faktiskt..
    Är ju en bygeltjej men denna satt skönt så det är ju lika bra att slå till. 169,00 bananer.

• Emmajohanna

Hur är era sambos nu förresten ?  Börjar dom fatta att ni ska ha bebis ?
    Min pussar på magen varje dag men han är nog inte alls insatt i vad som komma skall egentligen....
    Sen så blir jag såååå trött på honom.... Ibland tror han f-n att han bor på hotell och att bara för att han spelar fotboll 4 kvällar i veckan så behöver inte han göra nånting hemma...
    Det spelar liksom ingen roll hur mycket jag ber honom att hjälpa till lite mer hemma..Det går in i ena örat och ut genom andra. Fast i just den stunden så säger han att "jag ska skärpa mig, jag lovar"....
    Och vi har ju ett hus som ska fixas med... Men gör han det ??? Nope... Det är ju jag som är den händiga i denna familjen..
    Han tar inga egna initiativ... Johanna måste tjat om saker.. TRÖTT !!!!!!

AAAAhhhhhhh...
    Nu har jag fått ur mig lite agg.... Skönt !

• Mandelnougat

Ja jag älskar rea! Jag kollade vad dom tog för amningsbehåar (Triumph) och dom kostade mellan 299-349:- så jag tyckte det ändå var överkomligt men jag väntar med det tills jag vet vilken strl jag måste ha. Får se om hur dom känns sedan när man är jätteöm i tuttarna och bara vill dö. (Då kanske det är en tröst att veta att det åtminstone är en märkesbehå som gör ont! )  169 spitaner är ju inget att bråka över så det är bara slå till!   Jag är oxå bygeltös men frågan är om man kommer att vara det när man tvingas sova med dom på sig... Fundersam
    Jag ska kolla efter vad en skötbädd kostar, ska bara lägga den på tvättmaskinen (har handfatet brevid och ska lägga en antiglidmatta under). Sedan ska vi rensa lite så vi kan ha alla bytes grejer i hyllan brevid tvättisen.

Hmm, ang sambon. Jag måste ge honom beröm faktiskt. Han är sååå hjälpsam och försöker verkligen underlätta för mig utan att gnälla nämnvärt. Men, att förvänta sig att han ska ta initiativ själv vad gäller hemmet är att förvänta sig för mycket.
    Från och till tror jag att jag ska bli galen på att det är så stökigt och att jag inte kan ta hand om röran själv utan måste säga till om precis allt 
    "Ta bort sakerna från vardagsrumsbordet?"
    "Men du måste ju torka av det och byta ut duken oxå!"
    "Kan du plocka upp alla sakerna som ligger efter golvet och dra ut grejerna så jag bara behöver gå med dammsugaren och inte böja mig?"
    "Men skorna då? och mattan? och ...."osvosv.
    Det kan vara extremt nervpåfrestande!
    Eller när han gör det jag bett honom om och sedan går och sätter sig vid datorn igen utan att titta om det är något annat som ska göras när man ändå städar. Då får man vara som en morsa och springa efter och påpeka att tvätten är torr och att sängen borde bäddas ren.
    Gaah!!Skrikandes

• Mandelnougat

Men ang att bli pappa så har han blivit mer och mer insatt känner jag. Han börjar så smått visa lite intresse i själva förlossningen och igår när vi pratade på f-utb om hur det är efter så pratade vi själva om det efteråt så man märker att utb är bra för honom. Det har blivit som så konkret sedan vi började där.

• Mandelnougat

Nu ska jag ut och promenera men vi hörs säkert sedan!
    Ha en bra dag på jobbet nu!
    Kramkramkram!

• Emmajohanna

"Skönt" att jag inte är den enda som en sambo som behöver pushas på hemma.
    Vet inte vad som ska göras, kanske bara att gilla läget och fortsätta med tjatandet....
    Jag undrar ofta hur det blir sen när bebis kommer.. Då behövs ju verkligen hans stöd..Spec.till att hjälpa till hemma etc.. Usch, orkar ju inte tjata hela tiden.
    Hoppas han tog till sig det vi pratade om igår, annars går jag upp i taket !

Ha en mysig prommis Mandel så hörs vi senare,
    kramkram

• Lepa

Hej! Hahha, sova igenom hela veckan! Tänk om man kunde göra det o vakna till helgen! Näää....

Igår var vi ju på föräldrargrupp och då pratade vi om tiden efter förlossningen som amning o samliv...fick en kondom av BM för hon sa att det var bäst att använda sig av en efter förlossningen. Vi skrattade ihjäl oss när vi kom hem för det var en Black Jack kondom o sambon skojade o sa att jag tänkte fråga BM om hon hade en i större storlek!!!??

Sen stannade jag kvar på stan o kollade in bokrean och hälsa på jobbet o äta lunch. Tog bussen hem sen o fy faaaan vad dyrt det e att åka buss!!! 22:-!!!!!! Galet, billigare att ta bilen!

Idag har jag tid hos sjukgymnasten ska få massage, gööööötttt!

Jag har inte räknat allt jag handlat till bebben men det är nog 5 bodysar i 56, 3 byxor i 56 en sovpåse 4 strumpor och 3 mössor. 7 bodysar i 62 (fick dom från min syrra i julklapp) Hmm, det är en del, behöver bara en tjockare tröja o kanske en overall i flece eller? Vad ska eran bebbe ha på sig när ni ska hem? Jag menar det kommer ju inte vara kallt men det behövs ju nåt heltäckande va?

• Tess82

Hej hej!

Nu ska jag också ge mig med klädshoppandet tills bebis kommit. Idag fick jag hem 4 bodysar som jag ropade in på tradera nästan gratis .

Min sambo har inte fattat att vi ska ha bebis tror jag. När jag börjar prata om nånting vi måste köpa så säger han bara jaja men det fixar sig. Hallå det är faktist inte så lång tid kvar nu och jag får ju inte lättare att röra på mig ju längre tiden går. Vill ju gärna göra klart det mesta snart medan jag orkar. Tur att jag får mamma med mig till ikea annars skulle vi väl aldrig komma iväg.

Får väl hoppas på att det går upp ett ljus för honom när jag kommer hemdragande med en massa bebis saker.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3