• Mandelnougat

Vi som plussade v34 version 3

Nu brudar är vi inne på sista versen (eller trimestern om man så vill! )

Här fortsätter äventyret att vara gravid och forhoppningsvis så hinner vi få vara med om en förlossning innan trådens tid är till ända.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-18 16:34:37:
    BF lista

Mandelnougat 28/4
    Lepa 2/5
    EmmaJohanna 4/5
    Tess82 10/5
  • Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3
  • Emmajohanna

Hihi, skönt att du är vaken Lepa.

Vad roligt med kondomen ! Ja,man fårväl börja tänka på vad man ska ha för prev.medel sen när bebis kommit. Men så länge man ammar så är det väl lugnt ?
    Och kanske blir det inte så mycket sex dom första veckorna/månaderna ? Pratar för mig själv nu alltså...

Hade nog tänkt att ha en body, byxor och en mössa när vi åker hem med bebis från BB. Och en filt.... Förhoppningsvis så är det varmt och skönt när det är dags...
    Har funderat på det där med en fleeceoverall, men jag är tveksam.... Lite vanliga kläder och filt borde nog räcka... Men vad vet jag... Beror nog på vädret.

Åh så härligt med massage ! Ska på gravidmassage i april. Långt kvar....

Hej Tess ! Grattis till Tradera-kapen ! Det är alltid kul att få hem paket med saker man beställt / köpt. Bilder kanske ?

Jag vill också ha det mesta klart, det är ju inte långt kvar nu. Sambon inser nog inte heller det, men jag står gärna för handlingen, det är ju sååå kul !

*** med bebis i magen, v 31***
  • Tess82

Ja jag står också gärna för handlandet men ibland så vill man ju ha lite kommentarer i alla fall på det man har köpt eller tänker köpa.

Har lagt in en bild på bodysarna nu, bara enkla vita men det går ju att ha lite mer färgglada byxor till sen när man vet vilka färger man vågar köpa.

Tänker också att man inte ska behöva så mycket kläder när man åker hem från bb, ska ju bara ta sig ut till bilen, är det kallt så får man väl skicka ut sambon/mannen att varmköra bilen en stund. Känns lite onödigt med en fleece overall i maj så det hoppar vi nog över. 

Bf 10e Maj
  • Emmajohanna

Fina bodys Tess. Och som du säger, man kan ju köpa mer "färgiga" kläder sen när man vet vad det är för krabat som bott där inne.
    Det är ju lite svårt nu... Och inte finns det så mycket neutrala kläder...

Lepa : Köpte inte du din sovpåse på Lindex ? Kollade där igår, men hittade ingen...

*** med bebis i magen, v 31***
  • Lepa

Ja ni har nog rätt det blir nog ingen fleceoverall! Kan ju ha en tröja över bodyn om det blåser, finns ju tendens till det här i Halmstad!

emma, jo jag köpte sovpåsen från lindex, men nu e det jätte utblockat här hos oss. kommer nog in fler snart ska du se.

min sambo e förbered till 110% han har nog bättre koll än mig på att vi ska ha bebis!

• Tess82

Lepa, skönt med en sambo som har koll. Min har ju barn sedan tidigare så kanske att han är mer lugn för det sen så tror jag inte riktigt att han förstår hur jag har det med alla krämpor och problem. Jag vet att han är en jättebra pappa och att han kommer att ta sitt ansvar när bebis väl är här så jag är inte orolig för det alls. Sen så tycker han att det känns lite jobbigt med småbarn igen, han har ju gått igenom den tiden med de andra barnen redan och tycker det är så skönt att de börjar klara sig mer själva nu. Men jag ville ju så gärna ha en bebis så jag får nog ta det största ansvaret men det är jag helt inställd på och har inga problem med det.

Bf 10e Maj
  • Lepa

Tess, min sambo har börjat förstå mina krämpor på senare tid. Kanske för att magen börjat växa o att han har börjat förstå vad som händer med kvinno kroppen när man e gravid.
    Det är ju bra att din sambo varit med om detta innan jag menar att ta hand om en bebis!

• Tess82

Ja det är skönt att han vet hur man gör. Han är inte ett dugg orolig för förlossningen heller han har ju varit med om det två gånger förut också. Då har det iofs gått väldigt lätt har jag förstått men kanske bättre det, hade han varit med om två svåra förlossningar så hade han nog varit ännu mer tveksam till att skaffa fler barn.

Bf 10e Maj
  • Mandelnougat

Ojojoj tjejer, vad ni har skrivit!
    Och gissa vad jag har gjort nu? Dragit hem ännu mer arbete!Generad Jag fyndade ett begagnat spjälskydd i blått för 50:- så nu måste jag tvätta det och sy ett nytt överdrag till det. Jag har inte en enda bagagnad grej men när jag får köpa ett spjälskydd från NGbaby som i vanliga fall går lös på 399:- för en fisbubbla så kunde jag inte stå emot.
    Sedan försökte jag hitta något snyggt tyg att klä det i och jag hittade ett som var perfekt men naturligtvis var det av ett grövre material så då struntad ejag i det (det var till o med kottar på det! )
    Nä nu skriker min rygg o mina ben efter att få vila efter den här promenaden!

Skriver sedan om jag fyndat något på BH!

• Mandelnougat
    Fyndat: 1 st Akta graco AutobabyII med bas för det facila priset av: (Håll i er nu!) 798:- Penga mun Helt galet vad billigt det var ikväll. Misstänker att det beror på att dom vill konkurera med Babyproffsen som snart ska öppna i närheten av Barnens H.

Det tackar vi för!

Det var en lååång kö innan vi kom oss ut men det var värt varenda minut att slippa bekymra sig för det där med bilbarnstol längre.

Nu ska jag krypa upp i fåtöljen och mysa med lite the innan det är läggdags.

Kram på er!
  • Tess82

Vilket fynd Mandel, 798 kr är ju typ halva priset mot för vad den nya modellen (Logico S) kostar. Till det priset hade jag också slagit till direkt. Var det bara igår de hade det priset eller?

Blev väckt av min katt kl 7 idag, då ville han ut. Blev lite sur eftersom min sambo åkte till jobbet typ 6.45 så katten hade väl kunnat gått ut då istället. Jaja kanske hinner få nåt vettigt gjort idag då när jag kom upp lite tidigare än vanligt.

Bf 10e Maj
Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3